آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

جاسوسی امریکا از مشتریان ایرانی "هواوی"



اخبار ,اخبار سیاست خارجی جاسوسی امریکا از مشتریان ایرانی

 

اخبار سیاست خارجی - روزنامه "نیویورک تایمز" خبر داد

جاسوسی امریکا از مشتریان ایرانی "هواوی"

آژانس امنیت ملی امریکا موظف بوده تا از طریق نظارت بر شبکه های رایانه ای و تلفنی شرکت "هواوی" اطلاعات مورد نیاز را کسب کند. حمله سایبری آژانس امنیت ملی امریکا علیه این شرکت بزرگ چینی به مقر آن شرکت در "شنزن" چین انجام شده بود.

روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی تازه از نفوذ آژانس امنیت ملی امریکا به سرورهای شرکت بزرگ ارتباطاتی "هواوی" چین خبر داده است.

 

به گزارش "تدبیر"، خبرگزاری "رویترز" با اعلام این خبر افزوده است :"طبق گزارش روز شنبه روزنامه "نیویورک تایمز" آژانس امنیت ملی امریکا به سرورهای اصلی شرکت بزرگ جینی ارائه دهنده خدمات ارتباطاتی "هواوی" نفوذ کرده و اطلاعات مرتبط با مدیران ارشد آن شرکت را ربوده است."

 

روزنامه "نیویورک تایمز" در ادامه اشاره کرده که آژانس امنیت ملی امریکا در عملیاتی تحت عنوان "ضربه بزرگ" به سرورهای "هواوی" حمله کرده است. این روزنامه امریکایی با استناد به اسناد فاش شده توسط "ادوارد اسنودن" مقاطعه کار پیشین دستگاه امنیتی امریکا این خبر را منتشر کرده است اسنادی که بخشی از آن را روزنامه آلمانی "اشپیگل" پیش تر منتشر کرده بود.

 

روزنامه "نیویورک تایمز" در ادامه به اهداف آژانس امنیت ملی امریکا از این اقدام هکری اشاره کرده و افزوده است که جاسوسی اطلاعاتی از مشتریان شرکت "هواوی" از جمله از ایرانیان یکی از اهداف این برنامه بوده است و در این مورد می افزاید :"یکی از اهداف عملیات آژانس امنیت ملی امریکا از این حمله آن گونه که نشریه تایمز در سال 2010 میلادی مدعی شده بود یافتن ارتباط میان "هواوی و ارتش چین بوده است.

 

با این حال اکنون اسناد "نیویورک تایمز" نشان می دهند که هدف آژانس امنیت ملی امریکا استخراج فناوری به کار گرفته شده توسط شرکت "هواوی" بوده است. این روزنامه امریکایی در ادامه افزوده است که آژانس امنیت ملی امریکا موظف بوده تا از طریق نظارت بر شبکه های رایانه ای و تلفنی شرکت "هواوی" اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

 

حمله سایبری آژانس امنیت ملی امریکا علیه این شرکت بزرگ چینی به مقر آن شرکت در "شنزن" چین انجام شده بود. روزنامه "اشپیگل" گزارش داده بود که آژانس امنیت ملی امریکا فهرستی از اطلاعات 1.400 مشتری و تعداد زیادی از مهندسان آن شرکت را ربوده است. میزان اطلاعات به قدری زیاد بوده که در یکی از اسناد آن آژانس آمده است که میزان اسناد داخلی به دست آمده به قدری زیاد است که "ما (ماموران امنیتی) نمی دانیم با آن ها چه کنیم."

 

روزنامه "نیویورک تایمز" در بخش دیگری از گزارش خود افزوده است که یکی از اهداف عمده آژانس امنیت ملی امریکا از حمله به این شرکت بزرگ ارتباطاتی دسترسی به اطلاعات مشتریان آن شرکت از کشورهای از جمله از ایران بوده و در این مورد می افزاید :"شرکت "هواوی" سالانه 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشورهای مختلف جهان انجام می دهد.

 

همین امر آژانس امنیت ملی امریکا را بیش از پیش به کسب اطلاعات در مورد مشتریان آن کشور جلب کرده است. در این میان "اولویت های اصلی" آژانس کسب اطلاعات از مشتریان اصلی "هواوی" از جمله از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، کنیا و کوبا بوده است."

 

آژانس امنیت ملی امریکا در حالی مرتکب جاسوسی از شرکت "هواوی" و هک سرورهای آن شده که در سال 2013 میلادی نیز ژنرال "مایکل هیدن" رییس پشین آن نهاد اطلاعاتی مدعی شده بود که شرکت چینی "هواوی" علیه غرب جاسوسی کرده و براساس برخی مستندات از کشورهای غربی اطلاعات کسب می کرده است. "هیدن" مدعی شده بود که این شرکت عظیم اطلاعاتی اطلاعات کسب شده از دستگاه های مخابراتی امریکا و غرب را در اختیار سازمان های اطلاعاتی و امنیتی چین قرار داده است.

 

خبرگزاری "رویترز" در پایان اشاره کرده که این اسناد در حالی منتشر شده اند که "میشل اوباما" همسر رییس جمهوری آن کشور هم اکنون در چین به سر می برد و در روز شنبه در جمع دانشجویان از لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان حقی جهانشمول سخن گفته بود.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------