آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ولایتی: سفرظریف به ترکیه به موقع بود/دیدگاه ایران نسبت به سوریه تغییر نکرده است



  اخبار سیاسی ,خبرهای  سیاسی,  ولایتی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: امیدواریم روابط ایران و ترکیه در مسائل منطقه‌یی به‌ویژه در زمینه سوریه بیش‌تر شود.

به گزارش  ایسنا، ریکاردو کابریساس، وزیر اقتصاد و فرستاده ویژه رییس‌جمهور کوبا با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران حاضر و در پاسخ به سوال ایسنا درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه و احتمال تغییر مواضع این کشور در قبال اسد، گفت: سفر اخیر آقای ظریف به ترکیه به موقع بود و دیدارهای او با مسوولان عالی‌رتبه این کشور  و شرکت در نماز جمعه کار بسیار ارزشمندی بود.

وی ادامه داد: کودتای ناموفق ترکیه به خوبی دوست و دوشمن را به آن‌ها نشان داد. آن‌ها فهمیدند که ایران با وجود برخی اختلاف‌نظرها دوست واقعی‌شان است نه عربستان و آمریکا. خوشبختانه دولت و ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون آمد.

ولایتی با ابراز امیدواری نسبت به این که ترکیه بتواند بر مشکلات داخلی خود غلبه کند افزود: امیدواریم تفاهم بین ایران و ترکیه روز به روز بیش‌تر شود، امیدواریم این روابط در مسائل منطقه‌یی به‌ویژه در زمینه سوریه بیش‌تر شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در ادامه پاسخ به سوال ایسنا گفت: تصمیم‌گیری در مورد آینده سوریه به عهده خود آن‌هاست. مداخله در امور سوریه باید براساس دیدگاه قانونی دولت این کشور باشدنه کشورهایی مثل عربستان سعودی و آمریکا که در مسائل داخلی سوریه دخالت غیرقانونی می‌کنند. مقاومت 5 ساله دولت سوریه نشان می‌دهد که دولت از حمایت مردمی برخورداراست. دیدگاه دولت و ملت ایران نسبت به دولت و ملت سوریه تغییر نکرده و هم‌چنان از دولت قانونی آقای اسد حمایت می‌کنیم.

در دیدار صبح امروز ولایتی با فرستاده ویژه رییس‌جمهور کوبا دو طرف با اشاره به سفر هفته آینده وزیر امور خارجه کشورمان به کوبا بر همکاری‌های تهران و هاوانا در زمینه‌های بهداشتی، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری و ... تاکید کردند. هم‌چنین کابریساس از انتخاب وزیر بهداشت کشورمان به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و کوبا ابراز خرسندی کرد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------