آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

فرمانده آمریکایی: باید جلوی ایجاد جاده تهران - بیروت را گرفت / استراتژی مقابله با ایران تدوین شود



فرمانده سابق ارتش آمریکا در اقیانوس آرام: استراتژی ملی برای مقابله با ایران شامل 2 مرحله است. 

فرمانده بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت پس از شکست دادن داعش نخستین اولویت آمریکا باید بازداشتن ایران [از توسعه طلبی] باشد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری‌ها، "جیمز لیونز" فرمانده سابق ارتش آمریکا در اقیانوس آرام در مقاله‌ای که روزنامه "واشنگتن پست" منتشر کرده است، مقابله با ایران را مهمترین اولویت آمریکا بعد از داعش دانست.

 

وی گفت: واشنگتن بعد از شکست دادن داعش در سوریه و عراق باید بازداشتن ایران از توسعه طلبی در خاورمیانه و محاصره کشورهای همپیمان ما در خلیج فارس را در اولویت قرار دهد.

 

جیمز لیونز مدعی شد ایران با حمایت روسیه در تلاش برای ایجاد مسیر زمینی از تهران به عراق، سوریه و لبنان است و در ادامه اظهار داشت این مسیر دسترسی ایران به ساحل مدیترانه را ممکن می‌سازد. 

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نیروی دریایی آمریکا

 

وی همچنین مدعی شد که ایران در حال حاضر بر لبنان، عراق، سوریه و به صورت جزئی بر یمن تسلط دارد.

 

فرمانده آمریکایی در ادامه تحلیل خود آورده است: تسلط ایران به این معنی است که تهران در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند شبه جزیره عربستان (کشورهای جنوب خلیج فارس) را محاصره کند و تهدیدی برای راه‌های استراتژیک آبی از جمله تنگه هرمز و "باب المندب" باشد.

 

فرمانده سابق ناوگان ارتش آمریکا در اقیانوس آرام نوشت: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که بشار اسد، همپیمان ایران در حلب پیروز شود و وی پس آزادسازی رقه از داعش ممکن است برای توسعه عملیات نشامی‌اش برای تسلط یافتن بر شرق سوریه تشویق شود.

 

وی افزود: این یک مشکل اساسی برای ایالات متحده آمریکاست که باید برای ممانعت از توسعه این "هلال شیعی" به عنوان یک هدف حداکثر تلاش خود را بکند و این نه تنها برای حفظ جایگاه واشنگتن نزد همپیمانان بلکه برای تضمین ثبات در منطقه است.

 

جیمز لیونز برای جلوگیری از ایجاد آنچه "هلال شیعی" توصیف کرد نوشت: فکر می‌کنم که واشنگتن برای این کار نیازی نیست تعداد زیادی از نیروهای زمینی خود را اعزام کند. پیشنهاد می‌کنم نیروهای کُرد و نیروهای سوریه دموکراتیک و همچنین نیروهای ارتش آزاد را حمایت کنیم.

 

وی ادامه داد: استراتژی ایالات متحده آمریکا در مرحله آینده باید با تمرکز بر بازداشتن ایران از ایجاد یک مسیر زمینی شیعی از تهران تا لبنان باشد و در همین راستا واشنگتن باید از استقلال کردستان عراق و همچنین طرح کُردهای سوریه برای تشکیل یک منطقه مستقل حمایت کند.

 

فرمانده سابق ناوگان ارتش آمریکا در اقیانوس آرام در پایان به دولت ترامپ چند پیشنهاد برای مقابله با ایران ارائه داد از جمله پیشنهادهای وی تدوین استراتژی ملی با هدف به نمایش گذاشتن اراده، قدرت و میزان نفوذ از طریق تقویت روابط نظامی آمریکا با کشورهای همپیمان در منطقه از جمله عربستان سعودی و مصر و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

 

وی تاکید کرد این استراتژی ملی باید دارای 2 مرحله باشد. مرحله نخست شامل ممانعت از توسعه طلبی ایران در منطقه و مرحله دوم از بین بردن زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای تهران است.

 

آمریکا و اسرائیل مدعی‌اند که ایران در صدد ایجاد مسیری است که ایران، عراق، سوریه و لبنان را به هم متصل کند. اسرائیل این را تهدیدی برای خود می‌داند؛ زیرا بر اساس این ادعا از طریق لبنان امکان دسترسی به اسرائیل نیز برای ایران ممکن خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------