آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمانو:ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,یوکیا آمانو

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:همه کسانی که در برجام دخیل هستند به تعهداتشان عمل کنند. ما تابحال نظارت کرده ایم و می گوییم ایران کاملا به تمام تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است. 

به گزارش ایرنا، یوکیا آمانو پس از دیدار با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران درجمع خبرنگاران افزود: در مورد صحبت های ترامپ حرفی ندارم عنوان کنم. برجام بین ایران و ١+٥ است و شورای امنیت آن را تایید کرده است.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از حضور مجدد خود در ایران ابراز خشنودی کرد و با اشاره به دیدار خود با معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت:خوشحالم که بار دیگر در ایران هستم و امروز علاوه بر آقای صالحی با آقایان ظریف و روحانی نیز دیدار خواهم داشت.

وی با اشاره به ملاقات های قبلی خود با مقامات کشورمان در ماه اکتبر در رم و در ماه سپتامبر در وین افزود: از ژانویه 2016 آژانس پایبندی ایران به توافق هسته ای برجام را کاملا زیر نظر دارد. آژانس به صراحت اعلام می کند که ایران به تعهدات خود تحت توافق هسته ای پایبند بوده است.

 

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: در دیدار امروز با آقای صالحی بر اجرای کامل برجام تاکید کردم

 

وی در خصوص موضع آژانس درباره سخنان ترامپ و اینکه آیا از برجام به عنوان یک توافق بین المللی دفاع می کند یا آن را توافق دوجانبه بین دو کشور می داند، گفت: من درباره صحبتهای رییس جمهور آمریکا نظری ندارم اما می توانم بگویم برجام توافقی است بین کشورهای 1+5 و ایران که شورای امنیت سازمان ملل نیز این توافق را تایید کرده است.

 

آمانو خاطرنشان کرد:شورای امنیت از این توافق حمایت کرده و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پایبندی ایران به برجام را بارها تایید کرده است.

 

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد:آژانس همواره به صورت بی طرفانه و کلی و بر اساس پادمان استاندارد مفاد ذکر شده در برجام را بررسی و تایید کرده است.

 

وی در ادامه درخصوص تدابیر فنی آژانس درباره پایبندی ایران و اینکه آژانس تا کجا در برابر اظهارات آمریکایی ها از برجام دفاع می کند گفت:تمامی این بحثها مقطعی است از زمانی که من رییس آژانس شدم گاهی اوقات مجبور شدم گزارش های منفی منتشر کنم ولی گاهی اوقات هم گزارشهای مثبتی داده ام. پایبندی به قانون از اهمیت ویژه ای در این خصوص برخوردار است.

 

آمانو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ گفته ایران برجام را نقض کرده است و حضور امروز شما در ایران چه پیامی برای ترامپ خواهد داشت گفت: فقط می توانم بگویم تمامی تعهدات هسته ای ایران تحت برجام کاملا اجرا شده است.

 

 یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان وارد تهران شد وی صبح امروز در سازمان انرژی اتمی با رییس این سازمان دیدار کرد.

 

وی در ادامه دیدارهای خود قرار است با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر امورر خارجه هم دیدار کند.

 

آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام تاکنون هشت بار پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود را تایید کرده است

 

با توجه به اظهارات خصمانه ترامپ درباره ایران و توافق هسته ای این سفر حامل پیام مشخص آژانس برای حمایت از برجام تلقی می شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------