آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

امیر قطر: در زمان محاصره فقط از طریق ایران توانستیم غذا و دارو فراهم کنیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,امیر قطر

امیر قطر تأکید کرده که با وجود اختلافاتی که میان قطر و ایران وجود دارد، «ایران همسایه قطر است و در زمان محاصره،‌ قطر تنها از طریق ایران توانست غذا و داروی مورد نیاز مردم را فراهم کند».

به گزارش فارس، «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در مصاحبه با برنامه «60 دقیقه» شبکه «سی بی اس» که ویدئوی کامل آن بامداد دوشنبه (یکشنبه شب به وقت آمریکا) پخش شده است،‌ تأکید کرد:‌ «ایران همسایه ماست... در زمانی که چهار کشور، مردم ما را محاصره کرده بودند، تنها از طریق ایران توانستیم غذا و دارو برای مردم قطر فراهم کنیم».

 

بنا بر گزارش «سی بی اس»،‌ امیر قطر گفته است که قصد دارد به منازعات با 4 کشور تحریم‌کننده که از تاریخ 5 ژوئن آغاز شده بود پایان دهد.

 

وی در این مصاحبه تأکید کرد: «هیچ چیز بالاتر از شأن و جایگاه و حاکمیت ما نیست. اما ما می خواهیم به این اختلافات پایان دهیم. من همواره این مسئله را گفته‌ام... اگر آنها یک متر به سمت من حرکت کنند، من نیز تمایل دارم تا 10 هزار مایل به سمت آنها حرکت کنم».

 

شیخ تمیم همچنین تأکید کرد که «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به وی گفته بود:‌ «من نمی‌توانم بپذیرم که دوستانم در میان خودشان با یکدیگر جنگ دارند» و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر نیز پیشنهادی برای برگزاری گفت‌وگوها در آمریکا مطرح کرده بود.

 

امیر قطر با اشاره به اینکه این نشست قرار بود خیلی زود برگزار شود اما هیچ پاسخی از جانب کشورهای دیگر ارائه نشد، ادامه داد: «من بلافاصله به وی اعلام کردم که آقای رئیس‌جمهور ما کاملا آمادگی داریم. من از همان روز اول خواستار گفت‌وگو شده بودم».

 

وی در ادامه این مصاحبه تأکید کرد که قطر قصد ندارد تلویزیون الجزیره را طبق درخواست چهار کشور، تعطیل کند.

 

«تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که وی نگران منطقه است در شرایطی که اگر هرگونه اقدام نظامی به عنوان بخشی از بحران بوجود آمده مورد استفاده قرار گیرد. «من به شدت نگران اتفاقاتی هستم که ممکن است رخ دهد. اگر هرگونه اقدام نظامی اتفاق بیفتد، این منطقه به هرج و مرج خواهد رفت».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------