آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

قاسمی: ادعای مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک است /حل مشکلات در گرو گفت وگوی فراگیر بین گروه های یمنی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی ایران برای صلح در یمن را مضحک و بی اساس دانست و گفت: حل مشکلات این کشور در گرو توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه و گفت وگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی به نشست مقام های سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوزین به کشور یمن در ریاض اشاره و تاکید کرد: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات این تجاوز آن را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در یمن را مردود می داند و در این راستا از هیچ کوششی برای پایان این جنگ خونبار و نفرت انگیز دریغ نخواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تکرار ادعاهای کذب در اجلاس ریاض از بار مسئولیت انسانی و بین المللی کسانی که جنایات شنیعی از قتل و تخریب مدارس و بیمارستان ها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتکب شده اند، نخواهد کاست.

 

قاسمی به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد: به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفت وگوهای فراگیر فراهم سازند.

به گزارش ایرنا، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته – یکشنبه - در سخنانی در نشست وزرای خارجه و روسای ستاد کل ارتش ائتلاف ضد یمنی مدعی شد که ایران به دنبال تغییر چهره یمن از طریق قاچاق سلاح برای حوثی‎ها است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------