آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: ما نفوذ مخرب ایران در منطقه را تشخیص می‌دهیم/ دولت تهران نشان داد که راه مزاحمت را در پیش گرفته‌ است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرافکنی نائورت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گرافه‌گویی جدید خود نقش ایران در منطقه و جهان را «مخرب» توصیف کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز لایو، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در اظهاراتی گزاف ایران را به انجام اقدامات «مخرب» در منطقه و جهان متهم کرد.

 

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن به سعودی‌ها به عنوان متحدی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه می‌نگرد، مدعی شد: به نظرم ما منافع مشترکی داریم. ما منافع مشترکی در خصوص موضوع مبارزه با تروریسم داریم. ما «نفوذ مخرب ایران» در منطقه و سراسر جهان را تشخیص می‌دهیم. ما خواهان مشاهده صلح و ثبات در عراق هستیم. ما همین طور خواهان مشاهده صلح و ثبات در دیگر مناطق هستیم. ما تا آنجایی که بتوانیم با همدیگر تعامل خواهیم کرد. ما با عربستان و دیگر کشور‌ها همکاری خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه برسیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: اقدامات حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در بهبود روابط با عربستان گامی در جهت کاهش نفوذ ایران در منطقه است.

 

نائورت در پاسخ به پرسشی درباره بی‌ثباتی‌هایی که عربستان در منطقه و به ویژه در یمن به وجود آورده است نیز با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان گفت: ما به دقت می‌دانیم مسئولیت بیشتر بی‌ثباتی در منطقه در کجا قرار دارد. ما شاهد فعالیت‌های ایران بوده‌ایم. ما شاهد فعالیت‌های ایران در یمن بوده‌ایم. ما شاهد دست‌های ایران در سوریه بوده‌ایم. ما شاهد دست‌های ایران در جا‌های دیگر بوده‌ایم. لازم است به طور شفاف درباره این موضوع بگویم و به دولت ایران اشاره کنم؛ زیرا ما این موضوع را به مردم ایران مربوط نمی‌دانیم. ما این موضوع را به دولت تهران مربوط می‌دانیم. آن‌ها نشان داده‌اند که راه مزاحمت و ایجاد دردسر را در پیش گرفته‌اند.

 

او در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره موضع برخی کشور‌های عربی منطقه بر ضد حزب‌الله گفت: آن‌ها قطعا نمایندگانی در لبنان دارند. لبنان به طور کلی یکی از متحدان آمریکاست. آن‌ها نهاد‌هایی در مبارزه با تروریسم دارند. آمریکا از نهاد‌های مشروع در کشور لبنان حمایت می‌کند. ما انتظار داریم که تمامی اعضای جامعه بین‌المللی به این نهاد‌ها و حاکمیت و استقلال لبنان احترام بگذارند. ما با تمام قدرت از دولت لبنان حمایت می‌کنیم و حزب‌الله را یک «سازمان تروریستی» می‌دانیم.

 

او درباره موضوع کردستان عراق نیز گفت: ما به آینده و مذاکرات بیشتر نگاه می‌کنیم تا آن‌ها (اربیل و بغداد) بتوانند به سازوکاری برای وفاداری به قانون اساسی برسند. به نظرم گام‌های مثبتی برداشته شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------