آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

تلاش یک سناتور جمهوری‌خواه برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران



   اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سناتور تد کروز

در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا قصد دارد طرحی را برای آزادی و بازگشت شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران ارائه دهد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکا قصد دارد هفته دیگر طرحی را به کنگره برای آزادی بدون قید و شرط و بازگشت شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران، ارائه دهد.

 

به گفته منابع آگاه در سنای آمریکا،‌ این طرح به علاوه از آمریکا و متحدانش که شهروندان زندانی در ایران دارند، می‌خواهد که یک نیروی ویژه چند ملیتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و به کارگیری منابع در جهت آزادی این زندانیان ایجاد کنند.

 

این سناتور آمریکایی با ادعای این‌که بازداشت و حبس شهروندان کشورهای غربی شامل آمریکا در ایران همچنان ادامه دارد، دست به ارائه این طرح زده که مورد حمایت سناتورها از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه است.

 

این طرح علاوه بر این از دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا آزادی دست کم شش تن از آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران را در بالاترین سطح اولویت کاری خود قرار دهد.

 

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز هم‌زمان با افزایش تلاش‌های خانواده‌های این زندانیان برای آزادی آنها، قصد دارد جلسه استماعی را با حضور اعضای خانواده این زندانیان برگزار و به این موضوع رسیدگی کند.

 

به گزارش ایسنا، شهروندان ایرانی آمریکایی یا آمریکایی زندانی در ایران اغلب به دلایل امنیتی و جاسوسی و بنا بر حکم محاکم قانونی در زندان به سر می‌برند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------