آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

گاردین: وزیر خارجه انگلیس با بسته پیشنهادی به تهران می رود



بوریس جانسون در حالی قرار است اواخر سال میلادی جاری با یک بسته پیشنهادی به ایران سفر کند که از دو هفته پیش به دلیل اظهاراتش درباره دلیل زندانی شدن یک شهروند بریتانیایی در زندان ایران، با موجی از انتقادات داخلی روبرو بوده است. 

"بوریس جانسون" وزیر امور خارجه بریتانیا که این روزها به دلیل اظهاراتش درباره یک زندانی ایرانی – بریتانیایی با موجی از انتقادات داخلی مواجه شده، قرار است اواخر سال جاری میلادی با یک بسته حاوی پیشنهادهایی برای بهبود رابطه بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کند.

 

به گزارش عصر ایران روزنامه گاردین بریتانیا با اعلام این خبر نوشت؛ موضوع آزادی "نازنین زاغری راتکلیف" شهروند بریتاینایی ایرانی تبار که از سوی دستگاه قضایی ایران با اتهامات امنیتی به 5 سال زندان محکوم شده، احتمالا یکی از موارد این بسته پیشنهادی خواهد بود.

 

با این حال بنا به گزارش گاردین، مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته اند از بسته پیشنهادی بریتانیا پیش از سفر جانسون به تهران مطلع شوند، تا این طور برداشت نشود که بسته پیشنهادی در ازای ازادی نازنین زاغری ارایه شده است.

 

اظهارات دو هفته پیش بوریس جانسون در کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا موجی از انتقادات داخلی را علیه او برانگیخت. جانسون در اظهارات خود گفته بود نازنین زاغری کاری جز آموزش روزنامه نگاران در ایران انجام نداده است.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , وزیر خارجه انگلیس

بلافاصله پس از این اظهارات رسانه های انگلیس در گزارش هایی مدعی شدند دستگاه قضایی ایران با استناد به اظهارات جانسون اتهامات خود علیه این شهروند بریتانیایی را موجه دانسته است.

 

خانواده نازنین زاغری مدعی شده اند او برای گذراندن تعطیلات به ایران آمده و ارتباطی با روزنامه نگاران نداشته است. همچنین بنیاد تامسون - رویترز  نیز پس از اظهارات جانسون با صدور بیانیه ای به اظهارات او واکنش نشان داده و آن را نادرست خوانده است.

 

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا نیز روز یکشنبه با نگارش مقاله ای تند علیه جانسون او را به خاطر به خطر انداختن یک شهروند بریتانیا در خارج از این کشور به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

 

به نوشته کوربین اقدامات جانسون در 16 ماه گذشته ثابت کرده که او به هیچ وجه گزینه مناسبی برای هدایت دستگاه دیپلماسی بریتانیا نیست و باید از سوی نخست وزیر برکنار شود.

 

سفر جانسون به تهران در شرایطی انجام خواهد شد که در صورت مقاومت این وزیر محافظه کار و شهردار سابق لندن در برابر فشارهای داخلی، او قرار است با یک بسته پیشنهادی برای بهبود رابطه ایران و بریتانیا که هنوز از جزییات و چندو چون آن خبری منتشر نشده به تهران بیاید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------