آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نامه 5 سناتور به تیلرسون: موانع امدادرسانی به زلزله‌زدگان ایران را رفع کنید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سندرز

پنج سناتور دمکرات آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور خواستار رفع موقت برخی محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران با هدف تسهیل در روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه شدند. 

به گزارش ایرنا، در این نامه که به امضای سناتورها «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «آل فرنکن»، «توماس کارپر» و «داین فاینستاین» رسیده، آمده است: گزارش‌ها نشان می‌دهد که زلزله ایران بزرگ‌ترین زلزله سال است. از شما می‌خواهیم که با رفع موقت هرگونه محدودیتی که می‌تواند مانع ارسال کمک‌ها شود، روند امدادرسانی را تسریع کنید.

 

در بخش دیگر این نامه می‌خوانیم: گرچه سازمان‌های غیردولتی مطابق با مجوز عمومی سال 2013 دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا اجازه کمک‌رسانی به ایران را دارند؛ از شما می‌خواهیم که امکان مشارکت اتباع آمریکا در کمک‌ به سازمان‌های غیردولتی خارجی را که هم‌اکنون به قربانیان زلزله در ایران امدادرسانی می‌کنند، تسهیل کنید.

 

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد تاکنون 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم برجا گذاشته است.

 

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

 

به گفته مقام های این استان، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------