آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

بیانیه نشست رهبران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی به عنوان سند رسمی شورای امنیت منتشر می‌شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نشست رهبران

 رئیس دوره‌ای شورای امنیت امروز (شنبه) اعلام کرد، بیانیه مشترک سران ایران، روسیه و ترکیه درباره حل بحران سوریه به عنوان سند رسمی این شورا منتشر می‌شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سباستینو کاردی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد، بیانیه مشترک صادره از سوی سران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در نشست سوچی برای آگاهی اعضای این شورا و به درخواست نمایندگان سه کشور مذکور در سازمان ملل بین اعضای شورا در قالب سند رسمی توزیع خواهد شد.

 

روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور سه کشور در مورد سوریه که روز پنجشنبه در سوچی به تصویب رسید، از وی درخواست کردند که این متن به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

 

بیانیه سوچی ۲۲ نوامبر در روسیه و در جریان دیدار سه جانبه روسای جمهور سه کشور مذکور به تصویب رسید، در این بیانیه روسای جمهور این سه کشور از دولت و مخالفان سوریه خواستند در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه شرکت کنند.

 

روسای جمهور سه کشور در این دیدار توافق کردند، در بازگرداندن اتحاد کشور، تحقق حل و فصل سیاسی بحران از طریق روند جامع و عادلانه‌ای که خود مردم سوریه آن را رهبری و اجرا می‌کنند، به سوریه کمک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------