آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

ریابکوف: با ادعای آمریکا علیه برنامه موشکی ایران مخالفیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو به‌ طور صریح و قاطعانه با ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه برنامه موشکی ایران خلاف قطعنامه سازمان ملل به شمار می‌آید، مخالف است.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سفرش به تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مسکو صراحتا با ادعاهای واشنگتن درخصوص اینکه برنامه موشکی ایران خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، اختلاف نظر دارد زیرا آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر تلاش می‌کنند تا از این مسئله سوء برداشت کنند.

 

ریابکوف که برای بررسی برنامه کار مشترک فراگیر به تهران سفر کرده است، افزود: ما همچنین مسئله برنامه هسته‌ای ایران را در چارچوب اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت بررسی کردیم و در نهایت چند سؤال پیش آمده است که باید با همدیگر روی این سوال‌ها به خوبی کار کنیم که یکی از این سؤالها تلاش برخی از کشورهای غربی، شامل آمریکا برای وارونه جلوه دادن واقعیت برنامۀ موشکی ایران است، زیرا آنها مدعی هستند که این برنامه، ازجمله آزمایش موشک‌های بالستیک با متن قطعنامۀ 2231 همخوانی ندارد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ما قاطعانه با این رویکرد مخالفیم.

 

مقامات آمریکایی چندی پیش به بهانه اینکه ایران روز در ژانویه 2017 یک موشک بالستیک میان بُرد آزمایش کرده است، 13 مسئول و 12 نهاد ایرانی را تحریم کردند.

 

به گزارش ایسنا، این در حالی است که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در تائید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به تصویب رسید، تنها از ایران می‌خواهد موشک‌هایی را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند آزمایش نکند. مقامات کشورمان بارها در پاسخ به ادعاهای بی‌اساس غرب علیه برنامه موشکی ایران تاکید می‌کنند که هدف از توسعه موشک‌ها افزایش توان دفاعی است و این موشک‌ها برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------