آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

انصارالله ادعاهای آمریکا در مورد "موشک‌های ایرانی" را رد کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,موشک‌های انصارالله

جنبش انصارالله یمن اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به یمن را رد کرده و در مقابل واشنگتن را به دادن سلاح‌های ممنوعه به ائتلاف عربی تحت امر عربستان متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در توئیتی نوشت: اگر آنطور که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ما موشک‌های ایرانی وارد می‌کردیم یقیناً موشک‌هایی برای پدافند هوایی خود وارد می‌نمودیم.

 

الحوثی، ایالات متحده را به تجهیز ائتلاف متجاوز به سلاح‌های ممنوعه و کشتن مردمان یمن متهم کرد.

 

این مقام انصارالله خاطرنشان کرد: آمریکا در عرصه سیاسی و نظامی در نبرد یمن شکست خورده و نبردها، عدم کارایی سلاح‌هایشان چه پاتریوت یا تجهیزات دیگر را نشان داده است.

 

پیشتر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: کارشناسان نظامی آمریکایی به این نتیجه دست یافتند که موشکی که انصارالله به فرودگاه ملک خالد در ریاض در نوامبر گذشته شلیک کرد، ساخت ایران بوده است اما سازمان ملل تاکید کرد که شواهد قاطعانه‌ای مبنی بر اینکه طرف سازنده این موشک را مشخص کند، وجود ندارد.

 

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: شواهدی وجود ندارد که ثابت کند موشک‌های شلیک شده به عربستان ساخت ایران بوده است.

 

در همین حال سفیر روسیه در یمن نیز نسبت به ادعاهایی مبنی بر مجهز کردن انصارالله به موشک‌های بالستیک توسط ایران اظهار تردید کرد چراکه ائتلاف عربی تحت امر عربستان کاملا سواحل یمن و مناطق مرزهای زمینی این کشور را تحت تصرف خود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------