آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

انتقاد رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا از تلاش کاخ سفید برای خروج از برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا گفت: کاخ سفید باید احمق باشد که فکر کند می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را از طریق خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ارتقا دهد. 

به گزارش ایسنا، داریل کیمبال رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران چند پیام توئیتری منتشر و از این رویکرد در دولت آمریکا انتقاد کرد.

 

کیمبال با اشاره به ادعای واشنگتن مبنی بر این‌که موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌های یمن به عربستان ساخت ایران بوده است، نوشت: نیکی هیلی درباره اتهام ارسال موشک از ایران به حوثی‌ها سخن گفت که به دلایل متعدد نگران‌کننده است. اول این‌که اگر ایران موشکی به نیروهایی که با عربستانی‌ها مبارزه می‌کنند داده باشد، تنها نشان‌دهنده یکی از خطرات جنگ وحشتناکی است که میلیون‌ها انسان را در یمن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی در پیامی دیگر نوشت: موثرترین رویکرد در معرض رفتار ایران در منطقه یک رویکرد دیپلماتیک شامل تعامل با ایران است اما ترامپ و هیلی در ازاء تنش‌ها با ایران را افزایش می‌دهند و تهدید به خروج از توافق هسته‌ای می‌کنند، در حالی‌که ایران به برجام به طور کامل عمل می‌کند.

 

رئیس انجمن کنترل تسلیحات در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: کاخ سفید باید احمق باشد که فکر می‌کند می‌تواند برای رسیدگی به نگرانی‌ها درباره نقش ایران در مناقشات خاورمیانه حمایت بین‌المللی جلب کند و توافق هسته‌ای را با خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌های مرتبط هسته‌ای (علیه ایران) ارتقاء دهد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا و متحدانش در گروه 1+5 می‌توانند تنها از طریق اجرای کامل برجام از این توافق یک زیربنا بسازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------