آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مکرون: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,امانوئل مکرون

ابوالقاسم دلفی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در پاریس با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش ایسنا، سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام گفت: به دنبال سفر  دکتر روحانی به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضاء شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا است.

 

دلفی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کرد :جمهوری اسلامی ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفتگو تاکید داشته و با هر گونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.

 

سفیر کشورمان با اشاره به روند مثبت رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای،آثار  این رایزنی‌ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

 

رییس جمهور فرانسه در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران افزود: فرانسه به دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است.

 

امانوئل ماکرون با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای موافقتنامه هسته‌ای گفت : برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

 

وی با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی بر گفتگو با همه طرفها تاکید کرد: فرانسه مایل به گفتگو با ایران در خصوص تحولات  منطقه‌ای بوده و از روابط خوب بین وزارتخانه‌های دو کشور خرسند هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------