آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

خوشرو: سخنان نفرت انگیز علیه ادیان و ملت ها افراطی گری را گسترش می دهد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,خوشرو

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل معتقد است نباید ریشه افراطی گری و خشونت را به هیچ مذهب یا ملتی نسبت داد و می گوید سخنان نفرت انگیز علیه ادیان و ملیت ها خشونت و افراطی گری را گسترش می دهد. 

به گزارش ایرنا، غلامعلی خوشرو پس از تصویب اجماعی سومین پیشنهاد ایران برای مقابله جهانی با خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: این قطعنامه برای نخستین بار به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی ارائه شد و از آن پس دبیرکل موظف شد هر دو سال یکبار گزارشی به مجمع عمومی ارائه کند.

 

وی افزود: امروز مقابله با افراطی گری وخشونت بیش از هر زمان دیگر درکشورهای همسایه، منطقه و کل جهان اهمیت یافته است. نباید ریشه افراطی گری و خشوت را به به هیچ مذهب و ملتی مرتبط کرد بلکه پدیده ای است جهانی و شبکه جهانی دارد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: کسانی که سخنان نفرت انگیز علیه اسلام، ادیان و ملیت ها مطرح می کنند، بیشتر به گسترش خشونت و افراطی گری کمک می کنند. باید از سخنان نفرت انگیز علیه مذاهب و ملت ها به شدت اجتناب کرد.

 

خوشرو اضافه کرد: مقابله این مساله فقط راه حل نظامی و امنیتی نیست بلکه لایه های فرهنگی، اجتماعی و ایدئولوژیک دارد و باید برای همه آن ها فکر کرد.

 

وی تصریح کرد: باید از ایدئولوژی های مخرب فاصله گرفت و باید با روش های مردم سالارانه و اعتدالی با ایدئولوژی های جهل آمیز و خشتونت بار مقابله کرد. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه فعالیت دارد و تلاش می کند با همکاری دیگر کشورها در مجامع جهانی این مساله را به پیش ببرد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به تصویب سومین قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله جهانی با خشونت و افراطی گری گفت: این قطعنامه نمونه دیگری از موفقیت های ایران در سازمان ملل محسوب می شود.

 

خوشرو افزود: جمهوری اسلامی مساله مقابله با افراطی گری و خشونت را یک مساله واقعی برای منطقه و جهان می داند و بر همین اساس پیشنهاد برای مقابله جهانی داده است. ایران از مجمع عمومی می خواهد فعالیت های خود را هماهنگ کند تا با راهبرد جدی و کلی با این مساله برخورد کند.

 

وی ادامه داد: این مساله ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و باید به تمام این ریشه ها توجه شود. بدون توجه به این ها، مقابله با خشونت و افراطی گری با برخوردهای صرفا نظامی و امنیتی حل نخواهد شد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد این مساله نیاز به یک عزم جهانی برای مقابله جدی دارد و روش های دموکراتیک مبتنی بر اعتدال، تفاهم و گفت و گو زمینه خوبی برای مقابله با این پدیده وحشتناک ایجاد می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------