آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازی جدید «سلطان» علیه ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس جمهور ترکیه

البناء چاپ بیروت نوشت: زمانی که عدم شایستگی رئیس جمهور ترکیه برای براندازی نظام سوریه برای آمریکایی ها ثابت شد، با ترکیه و اردوغان بازی کردند و کودتایی را علیه آن ترتیب دادند؛ همانطور که با قطر چنین کردند؛ اما قطر در آغوش روسیه و ایران قرار گرفت و آنها نردبانی برای پایین آمدن قطر از درخت مشکلات فراهم کردند. اردوغان می داند که حرکات کردها در سوریه نیز سرچشمه آمریکایی دارد و تحت نظارت آنها صورت گرفته است.  

به گزارش  انتخاب ؛ این روزنامه عرب زبان آورده است: پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس، اردوغان احساس کرد فرصت بازگشت به صحنه به عنوان بازیگری اصلی در منطقه را دارد، پس سوار بر موج شده و لایحه دفاع از قدس را صادر کرد، در حالی که همزمان سفارت اسرائیل در آنکارا وجود داشت و روابط ترکیه اسرائیل در اوج خود بود! اردوغان گمان می کرد کسی که روابط متمایزی با اسرائیل دارد، می تواند رهبری مسیر قدس را به دست گرفته و از آن برای رسیدن به اهداف خود یعنی ضربه زدن به مهمترین دژ حامی مقاومت در سوریه، استفاده کند.

 

گزینه جدید ترکیه، پیشنهاد آن به آمریکا، عربستان و اسرائیل، برای به خدمت گرفتن جایگاهش در رابطه با روسیه و ایران و روابط خاص با جنبش حماس، در راستای جلوگیری از رهبری معرکه قدس، توسط ایران است، از این رو، در صف نخست فریاد علیه انتقال پایتخت به قدس جای گرفت تا راه را بر هر تنشی که آمریکا، عربستان یا اسرائیل را به چالش بکشد، بسته و از جایگاه ترکیه برای تضعیف محور مقاومت بویژه پرتاب تیرهایی به سمت سوریه، استفاده کند.

 

سفر اردوغان به سودان و امضای توافق تحویل جزیره سواکن به ترکیه، پس از روابط نزدیک بین عربستان و سودان و بهبود روابط آمریکا و سودان از طریق رفع تحریمهای آمریکایی از این کشور، به این معناست که این گام حساس در موضع گیری ترکیه در دریای سرخ، با رضایت آمریکایی سعودی و تضمین اسرائیلی در مورد اهمیت دریای سرخ در محاسبات آن، انجام شده است.

 

بازی جدید ترکیه مبنی بر ایفای نقشی تازه با عنوان تضعیف جبهه مقابله با اسرائیل، پس از تصمیم آمریکا در مورد قدس، براساس تلاش برای به دست گرفتن رهبری این جریان مقاومت و با هدف تخریب و پراکنده کردن قدرت آن استوار بود، به نحوی که به اسرائیل برای گذشتن از بحران انتفاضه فلسطینی کمک کند.

 

اردوغان نمی دانست که در شرایطی نیست که امکان ایفای نقشی در معرکه های منطقه را داشته باشد و وارد محور مقاومت شود؛ نمی دانست که ورود به محور مقاومت شروطی دارد که مقدمات آن، قطع رابطه با اسرائیل و عادی سازی رابطه با دولتهای محور مقاومت است، که دروازه آنها، دمشق می باشد. چه خوب است اگر مصر خطاب به ترکیه از این شروط بگوید تا فضاحت بازی ترکیه که با حمایت زیر میزی و پنهانی آمریکایی سعودی آغاز شده بود، آشکار شود، بازی که معامله جزیره سواکن پرده از آن برداشت و باعث وارد آمدن ضربه ای کاری به آن شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------