آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

واکنش هیلاری کلینتون به اعتراضات در ایران: امیدوارم حکومت ایران امید معترضان را ناامید نکند



نخستین چهره ارشد حزب دموکرات آمریکاست که درباره وقایع 3 شب گذشته در ایران موضع گیری می کند. 

هیلاری کلینتون سیاستمدار حزب دموکرات و وزیر امور خارجه سابق آمریکا در توییتی نسبت به وقایع روزهای گذشته در ایران واکنش نشان داد.

 

به گزارش عصرایران این نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال های 2008 و 2016 در صفحه توییتر خود نوشت: "مردم ایران به ویژه جوانان برای آزادی و آینده ای که شایسته آن هستند، تظاهرات می کنند. امیدوارم حکومت شان به طور مسالمت آمیز پاسخ گوید و امیدشان را ناامید نکند."

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هیلاری کلینتون

 

گفتنی است در حالی هیلاری کلینتون در سومین روز از آغاز اعتراضات پراکنده در شهرهای ایران نسبت به این مساله واکنش نشان داده که در روزهای اخیر سیاستمداران دموکرات آمریکا در قبال وقایع ایران سکوت کرده اند و حتی برخی از آنها از حمایت صریح ترامپ از معترضان در ایران انتقاد کرده و بهترین نوع حمایت را، سکوت او دانسته اند.

 

دونالد ترامپ اما در 2 روز گذشته پس از اعلام حمایت صریح از معترضان در ایران در سلسله توییت هایی بخش هایی از اظهارات گذشته خود در قبال حکومت و مردم ایران در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد و در اکتبرگذشته و هنگام عدم تایید پایبندی ایران به برجام را در صفحه توییتر خود بازنشر کرده است.

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله جویانه ترامپ در امور داخلی ایران  را "فرصت طلبانه" و "فریبکارانه" خوانده و آن را محکوم کرده است.

 

برخی سناتورهای جمهوریخواه نیز در روزهای گذشته با صدور بیانیه ها و انتشار توییت هایی از معترضان در ایران اعلام حمایت کرده و خواستار حمایت جدی و همه جانبه دولت ایالات متحده آمریکا از معترضان  در ایران شده اند.

 

سناتورهای جمهوریخواه "تد کروز" و "مارکو روبیو" نامزدهای سابق رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری، تازه ترین افرادی هستند که با اعلام حمایت از معترضان در ایران خواستار حمایت همه جانبه دولت واشنگتن از معترضان در ایران شده اند.

 

پیشتر "تام کاتن" سناتور جمهوریخواه مخالف برجام و "پل رایان" رییس جمهوریخواه مجلس نماینگان آمریکا نیز از  معترضان در ایران اعلام حمایت کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------