آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سی‌ان‌ان: ترامپ به دنبال استفاده از فرصت اعتراضات برای تحریم جدید علیه ایران است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ترامپ

شبکه سی‌ان‌ان با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا باید متوجه تاثیر کم لفاظی‌های خود علیه ایران و حمایت از اعتراضات این کشور باشد، گزارش داد: ترامپ ممکن است از فرصت این اعتراض‌ها برای تحریم جدید ایران استفاده کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مسیر اعتراض‌های اخیر در ایران که ظاهراً برنامه‌ریزی نشده و اعتراضاتی بدون رهبری علیه هزینه‌های بالای زندگی است، قابل حدس زدن نیست.

 

چیزی که در این میان مشخص است، این است که آمریکا باید یک نفس عمیق بکشد و این حقیقت را بپذیرد که ابزاری محدود برای تاثیر بر نظام یا اعتراضات خیابانی ایران دارد. این بدان معنی است که واشنگتن باید همچون یک گیاه بی‌عمل رفتار کند اما در ازاء می‌تواند گام‌هایی عملی به کار گیرد که می‌تواند یک توازن درست میان بیش از حد واکنش نشان دادن و ناکافی بودن در مواجهه با آنچه در واقعیت در حال روی دادن است، باشد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یک‌شنبه در پیامی توئیتری به حمایت از حق شهروندان ایرانی برای اعتراض پرداخت و دولت این کشور را برای ممانعت از بهره‌بردن مردم از این حق محکوم کرد.

 

اینکه فراتر از واقعیت عمل و معترضان را برای آمدن به خیابان ترغیب کنیم، یک اشتباه است. دولت باید از هر لفاظی که القا می‌کند واشنگتن آماده است از معترضان حمایت و پشتیبانی کند، پرهیز کند. این روش لفاظی‌ها ممکن است به ما احساس خوبی بدهد اما می‌تواند مردم ایران را بیش از پیش شکننده کند.

 

نهایت کاری که دولت آمریکا می‌تواند انجام دهد باید شبیه به وضعیت مشابهی که در سال 1991 در عراق انجام گرفت، باشد. در آن زمان جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا عراقی‌ها را برای اعتراض و مخالفت با صدام تحریک کرد اما زمانی که این ناآرامی‌ها را سرکوب کرد، از آنها حمایت نکرد.

 

به گزارش سی‌ان‌ان، حمایت‌های آمریکا به ایران اجازه می دهد تا درباره نقش واشنگتن به نفع خود بهره ببرد. ترامپ ممکن است در حال واکنش به آنچه فکر می کند سیاست شکست خورده رئیس جمهور اوباما است، باشد اما بعید است که اظهارات ترامپ از سوی معترضان خیابانی جدی گرفته شود. چرا وی فکر می‌کند دولتی که مانع از ورود ایرانی‌ها به آمریکا شده، علیه توافق هسته‌ای‌اش عمل کرده و تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده است، می‌تواند یک ناجی برای مردم ایران باشد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا با افزایش فشار برای تغییر، انگیزه نظام ایران برای مقاومت را بیشتر می‌کند و به این کشور اجازه می‌دهد تا این اعتراضات را با روبط دادن به واشنگتن محکوم کند. این رفتار به علاوه سبب می‌شود زمانی که هیچ تغییر رژیمی اتفاق نمی‌افتد، آمریکا ضعیف‌تر به نظر بیاید.

 

با توجه به عدم قطعیت درباره وضعیت کنونی بهترین کار این است که رفتار اغراق‌آمیز و اظهارنظرهای پوچ پرهیز و گام‌های محدود و عملی‌تر برداشته شود.

 

شبکه سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود با بررسی اینکه ترامپ چه کاری می‌تواند انجام دهد، نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا از 11 ژانویه با تصمیمات کلیدی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مواجه خواهد بود که شامل تصمیم‌گیری درباره وضع مجدد تحریم‌ها و تایید دوباره این توافق می‌شود. اگر اعتراض‌ها و مقابله با آن ادامه یابد، ممکن است ترامپ دست به تحریم جدید ایران و همکاری با اروپایی‌ها برای یک اقدام مشابه بزند. چنین کاری به طور قطع فشار بیش‌تری بر توافق هسته‌ای ایجاد و یک استراتژی خروج برای دولتی فراهم می‌کند که هرگز این توافق را باور نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------