آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

تغییر در برجام خط قرمز تهران است/ همه می‌خواهند طرف‌های توافق هسته‌ای به آن پایبند بمانند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

الجزیره در گزارشی نوشت که برای مقام‌های ایران، هرگونه تغییری در برجام خط قرمز خواهد بود و این موضوع منجر به خروج آنها از توافق هسته‌ای و از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود. 

به گزارش ایلنا، الجزیره در گزارشی به وضعیت برجام و حمایت جامعه بین‌المللی از این توافق در آستانه تصمیم گیری‌های مهم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره آن پرداخته و در این باره نوشت:

 

مقام‌های ایران بارها در اظهارنظرهای عمومی سیاست‌های آمریکا درباره ایران را مورد انتقاد قرار دادند و موقعیت خود را در قبال توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بهبود بخشیدند؛ اقدامی که به نظر می‌رسد تلاش هماهنگی از سوی مقامات ایرانی باشد.

 

از سوی دیگر، پس از اعتراض‌های اخیر در چندین شهر ایران، مقامات ارشد این کشور روز گذشته –دوشنبه- توجه خود را به اقدامات احتمالی آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای ایران و تهدیدات جدید هسته‌ای واشنگتن متمرکز کرده‌اند.

 

توافق هسته‌ای ایران که به برنامه جامع اقدام مشترک شناخته می‌شود، یک توافق سخت بود که در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست‌جمهوری اوباما میان ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان به امضا رسید.

 

ایران در مقابل تسهیل تحریم‌ها با برخی محدودیت‌ها در غنی‌سازی اورانیوم در فعالیت هسته‌ای خود موافق کرده است.

 

الجزیره در ادامه می نویسد: در ماه اکتبر گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا اجرای وعده‌های دوران تبلیغات ریاست جمهوری خود مبنی بر برهم زدن توافقی که آن را توافق بد می‌دانست را با ارائه آن به کنگره این کشور آغاز کرد.

 

این اقدام ترامپ درها را برای از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران باز کرد. این اقدام می‌تواند طی روزهای آینده صورت بگیرد. قرار است ترامپ درباره یک سری از ضرب‌الاجل‌های مهم درباره توافق هسته‌ای ایران از جمله بازگشت تحریم‌ها علیه تهران تصمیم‌گیری کند.

 

برای مقام‌های ایران، هرگونه تغییری در برجام خط قرمز خواهد بود و این موضوع منجر به خروج آنها از این توافق هسته‌ای و از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود.

 

اکنون حمایت گسترده‌ای از سوی جامعه بین‌المللی در قبال توافق هسته‌ای ایران وجود دارد که از امضاکنندگان این توافق می‌خواهد که به آن پایبند باقی بمانند و مانع ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم در ایران شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------