آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

دولت ترامپ برای دومین بار پایبندی ایران به برجام را تائید می کند



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,ترامپ

یک رسانه غربی از تائید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام از سوی دولت آمریکا خبر داد. 

به گزارش  مهر، وب‌ سایت «ویکلی استاندارد» ضمن اعلام اینکه دولت آمریکا برای دومین بار پایبندی ایران به برجام را تائید می کند به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است این نهاد به مفاد برجام متعهد خواهد ماند هرچند که به بازبینی و نهایی‌کردن سیاستش در قبال ایران ادامه خواهد داد.

 

در آغاز تیر ماه، سومین گزارش «شش ماهه» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵، منتشر شد. در این گزارش گفته شده دبیر کل سازمان ملل تاکنون اطلاعاتی دریافت نکرده که نشان‌دهنده تامین، فروش یا انتقال تجهیزات و مواد هسته‌ای به ایران در مغایرت با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد.

 

دولت آمریکا ملزم است که هر ۹۰ روز پایبندی ایران به توافق اتمی را به کنگره این کشور اطلاع دهد و پیش‌بینی شده که دولت ترامپ هرچند همچنان نسبت به توافق اتمی تهران بدبین خواهد بود، اما «به احتمال زیاد» برای یک دوره دیگر پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام را تأیید می‌کند.

 

تصمیم دولت آمریکا برای تائید پایبندی ایران به برجام موجب خشم و هیاهوی جمهوریخواهان تندر رو شده است بطوریکه «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل،  با انتشار مقاله ای به رئیس جمهور ایلات متحده توصیه کرد که «همین الان» از برجام خارج شود.

 

بولتون در این مقاله که در هیل منتشر شده می نویسد: برای دومین بار در دولت دونالد ترامپ، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است پایبندی تهران به توافق هسته‌ای ایران و ۶ قدرت جهانی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تایید کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این دومین اشتباه ساده دولت ترامپ درباره برجام است.

 

از سوی دیگر «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شد که ایران حتی بدون تخطی از برجام نیز بدنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای است.

 

رویس که از منتقدان توافق اتمی با ایران به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای که به مناسبت دومین سالگرد امضای برجام منتشر شده گفته است ۲ سال پس از آن‌که رئیس‌جمهوری اوباما از توافق خود با ایران خبر داد، تهران هنوز در تلاش به‌سوی بمب اتمی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------