آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روسیه به آمریکا و اروپا درباره برجام هشدار داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روسیه

 معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در مورد تشکیل گروه کاری آمریکا و اروپا درباره برجام و مذاکره در این مورد گفت که چنین ابتکاراتی نمی تواند نتایج مثبت در پی داشته باشد.

  ایرنا نوشت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا دیروز(دوشنبه)درلندن اعلام کرد:آمریکا برای رفع نقایص برجام یک تیم تخصصی (گروه کاری) تشکیل دادند.

 

ریابکوف روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با بیان اینکه از این خبر (تشکیل گروه کاری اروپا و آمریکا درباره برجام) اطلاع دارد، اظهار کرد: پیشتر گفته بودیم که موضوع بازبینی در برجام در آن شکلی که آمریکا مطرح می کند، برای لغو این توافق و دشوار کردن اجرای آن هدف گیری شده است.

 

وی افزود: براین باوریم که هرگونه تفاهم وتوافقی که بدون مشارکت ایران و سایر شرکت کنندگان در برجام به دست آید، بر موضع خود برای اجرای کامل این توافق بدون هر گونه تغییر ایستادگی خواهیم کرد.

 

ریابکوف با بیان اینکه روسیه انتظار نتایج مثبت از این گونه تصمیمات و توافق ها ندارد،گفت: بدیهی است که این وضعیت را زیر نظر خواهیم داشت و این بازی های آمریکا و متحدان اروپایی آن، برموضع ما در مورد برجام و اهمیت شرایط تامین اجرای آن در شکل کنونی تاثیری نخواهد گذاشت.

 

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در لندن، از توافق دو طرف در رابطه با تشکیل تیم تخصصی در مورد رفع آنچه نقایص برجام خوانده می‌شود خبر داد.

 

تیلرسون پس از ملاقات با همتای انگلیسی‌اش در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به نظر من دیدگاه مشترکی میان کشورهای اروپایی جاری است، مبنی بر اینکه برخی از مفاد برجام، یا برخی از رفتار ایران بایستی موردتوجه قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------