آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

توافق روسیه با اسرائیل: نیروهای ایرانی و حزب الله را از بلندی های جولان دور خواهیم کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , توافق روسیه با اسرائیل

توافق روسیه با اسرائیل: نیروهای ایرانی و حزب الله را از بلندی های جولان دور خواهیم کرد / به صورت علنی اعلام خواهیم کرد که همه ی نیروهای خارجی باید سوریه را ترک کنند

جروسالم پست نوشت: سرگئی لاوروف روز دوشنبه گفت که نیروهای دولت سوریه تنها نیروهای حاضر در مرز جنوبی این کشور باید باشند.  

به گزارش انتخاب؛ این روزنامه اسرائیلی در ادامه آورده است: لاوروف این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با همتای موزامبیکی خود در مسکو اظهار داشت.

 

به گفته ی شبکه ی دو اسرائیل، سخنان لاوروف بخشی از تفاهم بدست آمده بین اسرائیل و روسیه برای دور نگه داشتن نیروهای ایرانی و حزب الله از بلندی های جولان در مرز سوریه با اسرائیل است.

 

براساس این گزارش، روسیه و اسرائیل به توافقی دست پیدا کرده اند که براساس آن، اسرائیل از استقرار نیروهای نظامی بشار اسد در مرز جنوبی و بلندی های جولان جلوگیری نمی کند و در مقابل مسکو حصول اطمینان خواهد کرد که در بین نیروهای مستقر، نیروهای ایرانی و حزب الله وجود نداشته باشند.

 

بعلاوه، روسیه براساس این توافق به صورت علنی از همه ی نیروهای خارجی خواهد خواست که سوریه را ترک کنند، اقدامی که لاوروف انجام داد.

 

به گفته ی مقامات اسرائیلی، مسکو اخیرا نگران شده که رویارویی ایران و اسرائیل در سوریه می تواند دستاوردهای مسکو در این کشور را به خطر بیاندازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------