آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

دغل باز!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
مردم انتظار دارند همان‌گونه كه مسئولان در برابر زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و غرب فرياد مي‌كشند و به همگرايي آن‌ها با رژيم كودك‌كش اسراييل اعتراض مي‌كنند 

به اين نوع اقدامات روس‌ها نيز واكنش‌نشان دهند و اصل نه شرقي و نه غربي را به خوبي اجرا كنند و در اين روزهاي رحلت بنيانگذار انقلاب راه او را بروند و به خوبي به وصيت ايشان عمل كنند البته اگر روسوفيل‌هاي داخلي بگذارند

 

قرار اين نبود كه روسيه در دوران پساداعش پشت جمهوري اسلامي را خالي كند و با دشمن اصلي ايرانيان يعني صهيونيست‌ها عهد اخوت ببند براي زير پا گذاشتن خون‌هايي كه در اين سوريه ريخته شده است. اما به نظر ذات بي‌وفايي تاريخي روس‌ها دوباره نمايان شده و قرار است تا خيانت را بازخواني كند.

 

سند خيانت

ماجرا از اين قرار است كه مدتي برخي از شخصيت‌هاي روس درباره تلاش براي خارج كردن ايران از مناطقي در سوريه سخناني به زبان آورده بودند و اين مواضع عاملي براي اعتراض شده بود و در همين حال آناتولی تركيه نوشت:« نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور در خصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه با اسرايیل توافق کرده است». اناتولواسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل درباره توافق با اسرايیل درخصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه گفت: تا جایی که اطلاع دارم توافق انجام شده است ولی نمی‌توانم در رابطه با عملیاتی شدن آن اظهارنظر کنم. وی که به مناسبت آغاز ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل با خبرنگاران گفت‌وگو كرده، اظهار داشت: طرفین از این توافق راضی هستند و حتی اگر درحال حاضر اجرا نشود در آینده عملیاتی خواهد شد. اين رويكرد روسيه در قبال ايران سبب اعتراض‌هاي فراواني شده است و كارشناسان و رسانه‌هاي ايراني در برابر اين زياده‌خواهي‌هاي مسكو انتقادهايي را داشته‌اند ولي خبري از واكنش‌هاي مقامات رسمي ايران در قبال اين گزافه گويي‌هاي روس‌ها نيست و بايد براي اين سند خيانت كه افشاشده‌است تدابيري براي برخورد با كرملين داشته باشند.

 

دفاع تلويحي سوري‌ها از ايران

البته طرف سوري بارها در قبال اين زياده‌خواهي‌هاي روس‌ها و دخالت‌هاي آن‌ها واكنش‌هايي را داشته‌اند و بعد از بشار اسد، ولید المعلم در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ایران از همان ابتدای بحران از جمهوری عربی سوریه در مقابله با تروریسم حمایت کرده است و ما از رهبری و ملت ایران به‌خاطر این حمایت‌ها تشکر می‌کنیم. وزير خارجه سوريه با اشاره به حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده از گروه‌های تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد ایران هیچ حضور نظامی در خاک سوریه ندارد، بلکه مستشارانی از این کشور کنار ارتش عربی سوریه حضور دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند. المعلم تاکید کرد حضور ایران در سوریه قانونی است و بنا به درخواست دولت سوریه بوده ، به‌خلاف حضور آمریکا، فرانسه و ترکیه که بدون اجازه دولت سوریه وارد شده‌اند.

 

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد سوریه کشوری دارای حاکمیت (مستقل) است و با هر طرفی که بخواهد در راه مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد. وی در بخشی دیگر از این کنفرانس گفت تحویل فهرست اسامی اعضای کمیته بررسی قانون اساسی فعلی به سفیران ایران و روسیه در دمشق بر اساس توافقی صورت گرفت که مبتنی بر تحویل آن به طرفین روسی و ایرانی است به‌دلیل اینکه این دو کشور تضمین‌کننده مسیر آستانه هستند.

 

حربه تطميع

چندي پيش بنيامين‌نتانياهو، نخست‌وزیر اسرايیل به متحدان این رژیم اعلام کرده بود در صورتی که نیروهای ایرانی سوریه را ترک کنند، تل‌آویو با ماندن «بشار اسد» در قدرت مخالفتی ندارد. اين خبر را کانال ۱۰ تلویزیون اسرايیل روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به متحدان اروپایی و آمریکایی‌اش اعلام کرده در صورت خروج نیروهای ایران و حزب‌ا... لبنان از سوریه، تل‌آویو با ماندن ريیس‌جمهور سوریه در قدرت مشکلی ندارد. به نظر مي‌رسد برنامه‌اي براي حذف ايران از ميدان مقاومت در دستور كار است و دشمنان كه با از خودگذشتگي‌هاي رزمنده‌هاي ايراني نتوانستند از طريق تهديد به هدف خود برسند به سمت تطميع رفته‌اند و نبايد فريب اين مكر صهيونيست‌ها راخورد. از طرف ديگر بر اساس زحماتي كه ايران در اين كشور كشيده و هزينه‌هايي كه متحمل شده است بايد مرز استراتژيك خود را تا هرجا كه اقتدار ملي كشورمان تعريف مي‌كند افزايش دهد و نگذارد تا كشورهايي كه فقط به دنبال منافع خود هستند براي ملت ايران تصميم‌گيري كنند. مردم انتظار دارند همان‌گونه كه مسئولان در برابر زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و غرب فرياد مي‌كشند و به همگرايي آن‌ها با رژيم كودك‌كش اسراييل اعتراض مي‌كنند به اين نوع اقدامات روس‌ها نيز واكنش‌نشان دهند و اصل نه شرقي و نه غربي را اجرا كنند و در اين روزهاي رحلت بنيانگذار كبير انقلاب راه او را بروند و به خوبي به وصيت ايشان عمل كنند البته اگر روسوفيل‌هاي داخلي بگذارند.

 

قانون/سامان صابريان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------