آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

ترامپ ادعاهایش علیه ایران را تکرار کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان بار دیگر مدعی شد که از مردم ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم سالیانه صبحانه دعای ملی به زعم خود به حمایت از مردم ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی پرداخت و در عین حال در ادعایی بی‌اساس و خصمانه گفت: ما می‌دانیم که میلیون‌ها نفر در ایران، ونزوئلا، کو با، کره شمالی و کشورهای دیگر از وجود حکومت‌های سرکوبگر و خشن رنج می‌برند. آمریکا در کنار این مردم ایستاده است.

 

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز این ادعاهای نخ نما و واهی خود را علیه کشورمان مطرح کرده و به‌ویژه در جریان برخی اعتراض‌ها در چند شهر ایران که در دی‌ماه اتفاق افتاد، با تکرار ادعاهای خود به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخت.

 

همچنین، وی در حالی مدعی حمایت از مردم ایران است که از زمان روی کار آمدنش با انواع مانع تراشی‌ها در مسیر اجرای تعهدات واشنگتن ذیل برجام از بهره‌مند شدن ایرانی‌ها از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق هسته‌ای جلوگیری می‌کند. این در حالی است که طبق این توافق آمریکا باید از هر اقدامی که مانع از عادی سازی روابط اقتصادی با ایران می‌شود پرهیز کند.

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این و در متنی که در توئیتر خود منتشر کرده بود در واکنش به چنین حمایت‌هایی نوشت: ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) روش عجیبی برای نشان دادن "احترام" به ایرانی ها دارد: از زدن برچسب "یک ملت تروریستی" به آنها و اعمال ممنوعیت برای سفر آنها به آمریکا تا توهین های کوچک به نام خلیج فارس. اما قابل توجه تر از همه، "کمک کردن به آنها (مردم ایران)" از طریق محروم کردن آنها از مزایای اقتصادی برجام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------