آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر اسرائیلی: به ایران درسی می‌دهیم که هرگز فراموش نکند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اسرائیل
عضو کابینه اسرائیل گفت: «اسرائیل به ایران درسی خواهد داد که آن راهرگز فراموش نخواهد کرد.» اسم این وزیر، "اسرائیل کاتز" است. 

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، پیام تهدید آمیز "اسرائیل کاتز" شامگاه یکشنبه پس از اوج گرفتن تنش در مرز  اسرائیل و سوریه انتشار یافت. اسرائیل از چند هفته پیش هشدار داده بود که ایران در پی ساختن «جای پایی» در نزدیکی مرز اسرائیل در سوریه است و اسرائیل این کار را تحمل نخواهد کرد.

 

کاتز به روزنامه عربی زبان ایلاف، واقع در لندن قرار دارد گفت: «اگر ایران به تهدیدهای خود ادامه دهد و از خاک سوریه عملیات تهاجمی را علیه اسرائیل انجام دهد، دولت اسرائیل درسی به ایران خواهد داد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.»

 

کاتز همچنین افزود که اسرائیل تمایلی به ادامه سیر خصومت ها ندارد اما تهران در حال عبور از «خط قرمزها» است.

 

نشریه ایلاف و رابطه اسرائیل و عربستان

 

سایت خبری ایلاف یک نشریه اینترنتی است که عثمان العمیر، سردبیر پیشین روزنامه شرق الاوسط چاپ عربستان آن را اداره می کند و به نظر کارشناسان تلاش دارد با انجام مصاحبه با مقامات اسرائیلی دیدگاه آنان و عربستان سعودی را برای مقابله با ایران به هم نزدیک کند.

 

مقامهای اروپایی به شبکه ۱۰ اسرائیل چه گفتند؟

 

پیشتر کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل به نقل از چند مقام اروپایی اعلام کرده بود که ناتانیاهو در هفته های گذشته چندین بار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و نیز ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرده و به آنان درباره ایجاد خصومت از سوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه درباره تولید موشک های بالستیک ایرانی در لبنان هشدار داده است.

 

دوتن از چهار دیپلمات اروپایی که با شبکه ده اسرائیل گفتگو کردند در زمینه صحت ادعای نتانیاهو درباره وجود کارگاههای ایرانی ساخت موشک بالستیک در لبنان تردید داشتند اما اعلام کردند که دولتهایشان پیام نخست وزیر اسرائیل را به مقامات ایرانی رسانده‌اند گرچه مقامات ایرانی واکنشی به دریافت این پیام نشان نداده‌اند.

 

گرچه اسرائیل و ایران هرگز رویارویی مستقیم نظامی نداشته‌اند اما صبح شنبه پرواز یک پهپاد از نزدیکی مرز اردن واسرائیل این امر را تغییر داد. به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، یک هلیکوپتر آپاچی اسرائیل این پهپاد ایرانی را هدف قرار داد و ساقط کرد و پس از آن جنگننده بمب افکن‌های اسرائیلی مجموعه حملاتی را به اهداف نظامی در خاک سوریه ترتیب دادند که در جریان آنها یک فروند اف شانزده اسرائیلی هدف موشک ضدهوایی ارتش سوریه قرار گرفت و سقوط کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------