آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

دبیرکل ناتو: توافق هسته‌ای اهمیت زیادی برایمان دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,توافق هسته‌ای
دبیرکل ناتو با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران برای موثر بودن باید به درستی اجرا شود، گفت که کشورهای عضو ناتو اهمیت زیادی برای این توافق قائلند.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، تاکید کرد.

 

وی با ادعای اینکه ایران نگرانی‌هایی در زمینه اشاعه ایجاد می‌کند، گفت: به همین دلیل است که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اهمیت زیادی برای توافق هسته‌ای با ایران قائلند اما این توافق برای موثر بودن باید به درستی و کامل اجرا شود.

 

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی رسمی ناتو، استولتنبرگ در ادامه با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای کره شمالی نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد، افزود: تمامی این تحولات ما را ملزم می‌کند که به تهدیدات هسته‌ای توجه بیشتری نشان دهیم.

 

این اظهارات در حالی بیان شده است که رئیس جمهور آمریکا علیرغم تعهد این کشور برای پایبندی به توافق هسته‌ای بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و اخیرا نیز هشدار داده است که اگر اروپایی‌ها آنچه را وی نقاط ضعف توافق می‌داند، اصلاح نکنند واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------