آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

رویترز: قطعنامه محکومیت ایران در شورای امنیت بابت موشک‌های بالستیک حوثی‌ها



پیش نویس این قطعنامه را بریتانیا آماده کرده است. در روزهای گذشته فرانسه و بریتانیا تاکید کرده اند نگرانی های مشترکی با آمریکا درباره سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه دارند.

 3 عضو دایم شورای امنیت ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده اند که در آن جمهوری اسلامی ایران بابت اتهام ارسال موشک به گروه حوثی‌ها در یمن، محکوم شده است.

 

به گزارش عصرایران، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزوده است، کشورهای ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا که 3 عضو دایم شورای امنیت هستند با آماده کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور تمدید یک ساله تحریم‌های تسلیحاتی حوثی‌های یمن، جمهوری اسلامی ایران را به خاطر عدم توانایی در جلوگیری از ارسال موشک به دست گروه حوثی‌ها در یمن محکوم کرده است.

 

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای ارسال موشک‌های دوربرد به گروه حوثی‌ها در یمن را رد کرده و این اقدام را با توجه به محاصره همه‌جانبه دریایی، زمینی و هوایی یمن، غیر ممکن دانسته است.

 

قطعنامه جدید را دولت بریتانیا آماده کرده است و در آن به 15 کشور عضو شورای امنیت مجوز داده تا تحریم هایی هدفمند را علیه "هر گونه فعالیت مربوط به استفاده از موشک بالستیک در یمن" وضع کنند.

 

گردهمایی حامیان حوثی ها به مناسبت "روز شهدا" در شهر صعده یمن در روز 5 فوریه 2018- عکس: رویترز

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قطعنامه محکومیت ایران

کشورهای غربی در ماه های گذشته به فشارهای سیاسی خود علیه جمهوری اسلامی با ادعای حمایت نظامی و تسلیحاتی ایران از حوثی‌های یمن افزوده اند و اخیرا رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید میزبان سفرای دایم کشورهای عضو شورای امنیت در سازمان ملل بود و در یک جلسه کاری ناهار در کاخ سفید آنها را ترغیب کرد تا به گفته خود در برابر دخالت‌های بی‌ثبات کننده ایران در امور کشورهای منطقه به ویژه در یمن، ایستادگی کنند.

 

سفیر دایم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل نیز در هفته‌های گذشته بارها خواستار اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی به اتهام دخالت در بحران یمن و حمایت تسلیحاتی و موشکی از گروه حوثی‌ها شده است.

 

آماده کردن پیش‌نویس قطعنامه جدید محکومیت ایران از سوی 3 کشور غربی عضو دایم شورای امنیت در حالی است که در روزهای گذشته فرانسه و بریتانیا بر ضرورت اعمال فشار بر ایران بابت سیاست‌های منطقه ای و برنامه موشکی تاکید کرده اند.

 

"امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه پنج شنبه گذشته خواستار نظارت جامعه بین المللی روی برنامه‌های موشکی ایران شده و "ترزا می" نخست وزیر بریتانیا روز جمعه در دیدار با همتای آلمانی خود در برلین ضمن تاکید بر نگرانی مشترک این کشور با آمریکا درباره فعالیت‌های به گفته او " بی‌ثبات کننده منطقه ای ایران" آمادگی لندن را برای اتخاذ اقدامات بیشتر علیه سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------