آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

تلگراف گزارش داد: تلاش روسیه برای توقف قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قطعنامه‌ای ضد ایرانی
روزنامه تلگراف در گزارشی با اشاره به رای‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه‌ای ضد ایرانی نوشت: روسیه در تلاش است قطعنامه پیشنهادی انگلیس برای محکوم کردن ایران در ارتباط با مسئله یمن را متوقف کند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، روز یکشنبه نیز مذاکرات درباره رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه پیشنهادی انگلیس ادامه داشت که متعهد به اقدامی در آینده علیه ایران و محکوم کردن این کشور به اتهام ارسال موشک و پهپاد به حوثی‌های یمن است.

 

هرچند، روسیه در روزهای گذشته یک متن را در تقابل با این قطعنامه ارائه داد تا اقدام مذکور علیه ایران را متوقف کند.

 

یمن از سال 2015 با شروع تنش میان حوثی‌ها و نیروهای وفادار به دولت عبده‌ربه‌منصور هادی و سپس حملات هوایی مداخله‌جویانه عربستان از مارس 2015 علیه این کشور درگیر جنگ بوده است. حوثی‌ها نیز در پاسخ چند حمله موشکی علیه عربستان، انجام داده‌اند.

 

کارشناسان مستقل سازمان ملل، در ماه جاری (میلادی) ادعا کردند که موشک های بالستیک شلیک شده به عربستان از سوی حوثی‌ها در سال 2017 ساخت ایران بوده و پس از اعمال محدودیت‌های تسلیحاتی 2015 علیه یمن به این کشور منتقل شده است.

 

دیپلمات‌ها می گویند که روسیه می تواند قطعنامه پیشنهادی انگلیس را وتو کند که امکان رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ پیشنهادی مسکو را فراهم خواهد کرد.

 

قطعنامه مورد نظر روسیه پیشنهاد گسترش تحریم ها علیه یمن را مطرح می کند، اما اشاره‌ای به نتایج ادعایی تحقیقات کارشناسان سازمان درباره ارتباط ایران با موشک های حوثی‌ها و اقدام احتمالی علیه تهران ندارد.

 

این قطعنامه همچنین تاکید می کند که یافته‌های سازمان ملل درباره مبدا موشک‌های حوثی‌های یمن ناکافی بوده و قانع کننده نیست.

 

در این میان، آمریکا به شدت در سازمان ملل تلاش کرده است تا ایران را برای آنچه ادعا می کند دخالت ایران در یمن به شمار می آید، محکوم کند. نیکی هیلی نماینده واشنگتن در سازمان ملل در ماه نوامبر بقایای یک موشک را به نمایش گذاشت و مدعی شد که این قطعات را از عربستان به دست آورده و ایران آن را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است.

 

به نوشته تلگراف، این در حالی است که از زمان آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه حوثی‌ها تاکنون بیش از 10 هزار تن کشته شده‌اند که شمار زیادی از ‌آنها زنان و کودکان بوده‌اند. سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که بیش از یک میلیون یمنی مبتلا به وبا هستند و روزانه 130 کودک یمنی در اثر سوءتغذیه جان  خود را از دست می دهند.

 

به گزارش ایسنا، آمریکا و غرب در حالی ایران را متهم به دخالت در جنگ یمن می کنند که عربستان سعودی با حمایت همین کشورها دست به حملات هوایی علیه مردم بی‌گناه یمن زده و منجر به بروز فاجعه انسانی کنونی در این کشور شده است.

 

مقامات کشورمان همواره ادعاها مبنی بر انتقال هرگونه سلاح به یمن را رد و تاکید می کنند که ایران اساساً امکان انتقال موشک به این کشور را ندارد و موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌ها به عربستان متعلق به خودشان بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------