آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

بی‌اطلاعی سفیر چین از لغو ویزا با ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سفیر چین
بیشتر از یک‌سال است درباره‌ی لغو روادید ایران با چین و روسیه حرف زده می‌شود،‌ این شعله را حاکمان گردشگری روشن کرده‌اند که پس از رایزنی‌های گسترده در دستگاه دیپلماسی سرانجام قرار شد ویزای ایران و روسیه در سال ۲۰۱۸ با شرایط خاصی برداشته شود، اما درباره‌ی چین با وجود تعاملات گسترده اقتصادی اما هنوز اراده‌ای حاکم نشده و سفیر این کشور از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده است. 

پانگ سن ـ سفیر چین در ایران ـ با تایید این‌که تا کنون صحبتی درباره‌ی لغو ویزا از سوی ایران با چین مطرح نشده است به ایسنا گفت: اخیرا دوره‌ای از مذاکرات کنسولگری با طرف ایران برگزار کردیم ولی تا به حال صحبتی درباره لغو ویزای گروهی نشده است.

 

طبق آماری که سفیر چین در ایران اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ این سفارتخانه برای ۱۱۷ هزار نفر ایرانی ویزا صادر کرده، در حالی که جمعیت مسافر از آن کشور به ایران کمتر از ۷۰ هزار نفر بوده است. بیشتر سفرها بین دو کشور نیز با انگیزه تجارت و نه گردشگری صورت می‌گیرد.

 

با وجود این میل، بویژه برای سفرهای تجاری به چین، اما در یک سال اخیر صدور ویزای این کشور با چالش‌هایی روبرو شده است، مسافران ایرانی برای گرفتن ویزای چین حتما باید دعوتنامه داشته باشند که معمولا شرکت‌هایی در چین با واسطه، آن‌ها را با قیمت تقریبی ۳۵ یورو صادر می‌کنند، برخی هم هستند که دعوتنامه‌های تضمینی را با قیمت بالاتری می‌فروشند.

 

برخی از آژانس‌دارهای ایرانی که در بازار چین فعالیت می‌کنند، می‌گویند که سفارت چین تا وقتی چنین دعوتنامه‌ای روی مدارک مسافر نباشد، ویزا صادر نمی‌کند. با این حال سفیر مقیم این کشور در ایران بهار امسال در یک نشست خبری گفته بود: «از همه متقاضیان ویزای چین خواهش می کنم سایت ما را با دقت بخوانند و خودشان برای ویزا اقدام کنند. گرفتن ویزای چین سخت یا گران نیست. اگر خودتان مراجعه کنید احتیاجی به پرداخت کمیسیون به آژانس‌ها نخواهد بود.» روایتی که دقیقا برعکس آن را متقاضیان سفر به چین نقل می‌کنند.

 

پانگ سن اما اعمال چنین محدودیت‌هایی را در صدور ویزای چین به اتباع ایرانی رد کرد و گفت: یکسری تدابیر جدید اتخاذ کردیم و در سایت سفارت چین در ایران منتشر کردیم، متقاضیان اگر سوال‌های جزیی داشته باشند می‌توانند در این سایت مطرح و پیگیری کنند.

 

سفیر چین در تهران همچنین گفت: مشکلی در صدور ویزای چین وجود ندارد و صمیمانه از گردشگران ایرانی دعوت می کنم به چین سفر کنند.

 

چین در جریان طرح «یک جاده ـ یک کمربند» با به مشارکت طلبیدن کشورهای در مسیر جاده ابریشم، قصد دارد گردشگری خود را رونق دهد. این کشور که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۹ میلیون گردشگر به سراسر دنیا فرستاده و مهم‌ترین منبع تولید گردشگر برای جهان به شمار می‌آید، اعلام کرده است؛ از راه ابریشم۸۵ میلیون گردشگر را به سمت کشورهای این مسیر هدایت خواهد کرد که درآمدی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار عاید این کشورها خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------