آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دیدار ظریف با نخست‌وزیر و رییس مجلس صربستان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف
در دیدار دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با خانم آنا برنابیچ، نخست‌وزیر جمهوری صربستان ابعاد مختلف روابط دو جانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

به گزارش ایسنا، مساله کوزوو، همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی، تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و نیز آمادگی برای گسترش همکاری‌های پارلمانی، نظامی، علمی، فرهنگی، تبادلات دانشگاهی، کشاورزی، فناوری‌های پیشرفته از جمله محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

 

طرفین همچنین در خصوص برخی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

 

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با خانم مایا گویکوویچ رئیس مجلس صربستان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار خانم گویکوویچ ضمن حمایت پارلمان صربستان از توسعه و تعمیق روابط ایران و صربستان از گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور استقبال کرد. وی با اشاره به دو سفر خود به ایران، سفرهای خود را موفق و خاطره انگیز خواهند.

 

در ادامه دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خوشنودی از روند رو به رشد روابط دو کشور در تمامی زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، از گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور استقبال کرد و از سفر رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران به صربستان در سال جاری میلادی خبر داد.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با جمهوری صربستان به همکاری های نزدیک تر دو کشور در مجامع بین المللی اشاره کرد.

 

در ادامه این دیدار در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------