آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمانو: شکست برجام، زیانی بزرگ برای راستی آزمایی و چندجانبه گرایی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,یوکیا آمانو
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در آغاز نشست فصلی شورای حکام با تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران گفت: اگر بنا بر شکست برجام باشد، این امر زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته ای و برای چندجانبه گرایی خواهد بود.

به گزارش ایرنا ؛ آمانو در سخنرانی آغازین خود در نشست شورای حکام گفت: آژانس کار تایید و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران در برجام را در مدت بیش از دو سال انجام داده است.

 

وی افزود: برجام یک دستاورد مهم برای راستی آزمایی هسته ای است. من تا به امروز می توام بگویم که ایران در حال انجام تعهدات هسته ای خود است. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.

 

مدیر کل آژانس افزود: اگر قرار باشد برجام شکست بخورد، این زیان بزرگی برای راستی آزمایی هسته ای و چندجانبه گرایی خواهد بود.

 

آمانو در ادامه سخنرانی خود گفت: آژانس از ایران درخواست کرده است که توضیحات بیشتری درباره طرح های مربوط به توسعه چرخه سوخت هسته ای مرتبط با پیشران هسته ای دریایی ارائه دهد.

 

وی افزود: آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند و ما به تمام سایتها و اماکن مورد نیاز دسترسی داشته ایم. ارزیابی های مربوط به وجود نداشتن مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

 

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از دقایقی پیش در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش جدید مدیر کل درخصوص اجرای تعهدات هسته ای ایران در برجام از جمله محورهای کاری این نشست است.

 

در نشست فصلی شورای حکام که روزهای دوشنبه تا جمعه این هفته برگزار می شود، علاوه بر بررسی موضوع برجام مسائل دیگری از جمله اجرای توافق های پادمانی آژانس در کره شمالی و سوریه و همچنین گزارشهای مربوط به مرور ایمنی و فناوری هسته ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

رضا نجفی نماینده جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا گفت که او در جلسه امروز به عنوان رئیس گروه 77 درباره موضوعات ایمنی و فناوری هسته ای سخنرانی می کند.

 

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در آغاز نشست شورای حکام سخنرانی می کند و ساعت 14و30 دقیقه امروز(دوشنبه) به وقت محلی نیز در کنفرانسی خبری شرکت خواهد کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------