آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه ۲۵ اسفند در آستانه تشکیل جلسه می‌دهند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزارت خارجه
وزارت خارجه قزاقستان امروز (سه‌شنبه) از نشست وزاری خارجه کشورهای تضمین‌کننده آتش بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه در ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) در شهر آستانه خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، وزرای خارجه کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه یعنی روسیه، ایران و ترکیه ۱۶ ماه میلادی جاری در آستانه نشستی برگزار و همکاری مشترک درباره حل سیاسی بحران دمشق را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

خبرگزاری اسپوتنبک بیانیه وزارت خارجه قزاقستان را در این باره منتشر کرد: بنابر اطلاعات به دست آمده از کشورهای تضمین‌کننده در روند نشست‌های آستانه، وزاری خارجه این کشورها تصمیم دارند ۱۶ مارس در این شهر نشستی داشته و نتایجی که طی سال نخست همکاری درباره حل سیاسی بحران سوریه محقق شده را تحلیل و اقدامات مشترک بیشتری را به منظور حل این بحران ارائه دهند.

 

همچنین قرار است در روز ۱۵ مارس مسؤولان مربوطه و کارگروه مشترک به بررسی آزادی زندانیان، انتقال اجساد بازداشتی‌ها و مفقودان در سوریه بپردازند.

 

آستانه، پایتخت قزاقستان میزبان هشت نشست پیرامون سوریه بود که آخرین آن ۲۱ و ۲۲ دسامبر برگزار شد و شرکت کنندگان در بیانیه پایانی آن بار دیگر بر پایبندی خود به تمامیت ارضی سوریه و یافتن حل سیاسی برای بحران این کشور را تاکید کرده و خواهان اتخاذ اقدامات بین‌المللی فوری و کارآمد برای کمک به سوری‌ها برای تحقق حل سیاسی شدند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------