آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مسکو: لغو تحریم‌های یک جانبه علیه ایران جزو تعهدات برجام است



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,برجام

وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه لغو تحریم‌های یک جانبه علیه ایران جزو تعهدات برجام است از تمام طرف‌های این توافق خواست تا به طور کامل و دقیق به توافق هسته‌ای پایبند باشند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو از تمام طرف‌های قرارداد هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواست تا به طور جدی و دقیق به این توافق، از جمله به تعهدات در خصوص لغو تحریم‌های یک جانبه علیه تهران پایبند باشند.

 

کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز جمعه در وین با حضور نمایندگان طرف‌های این توافق تشکیل جلسه داد تا به مسائل مربوط به اجرای برجام رسیدگی کند.

 

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد  در این نشست طرف روس بر اهمیت پایبندی کامل و سخت تمام طرف‌ها به روح و متن برنامه جامع اقدام مشترک و به علاوه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، شامل لغو تحریمهای یک جانبه علیه ایران تاکید کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: هر اقدامی که مخالف این اصل باشد اعتبار برجام را تضعیف می‌کند و به همکاری اقتصادی بین‌المللی آسیب می زند.

 

به گزارش اسپوتنیک، دولت آمریکا هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه 18 فرد و نهاد ایرانی به بهانه ارتباط آنها با برنامه موشکی این کشور اعمال کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------