آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

فرانسه: به برجام نباید دست زد/ ایران مواضع موشکی‌اش را معتدل‌تر کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فرانسه
وزیر خارجه فرانسه گفت: فروپاشی برجام باعث خواهد شد ایران به سمت دستیابی به سلاح‌های اتمی حرکت کند و بعد از آن، کشورهای دیگر در منطقه نیز مسیر مشابهی را طی خواهند کرد. 

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای ضمن اصرار بر مواضع پیشین خود درباره برنامه موشکی ایران بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تأکید کرده است.

 

به گزارش تسنیم، «لودریان» در مصاحبه با رسانه فرانسوی «سی‌نیوز» درباره برجام گفت: «به این توافق نباید دست زد، بلکه باید آن را اجرا کرد و این چیزی است که ما در جاهای دیگر هم خواهیم گفت. رئیس‌جمهور ماکرون در دیدار با رئیس‌جمهور ترامپ که در اواخر آوریل انجام می‌شود هم آن را خواهد گفت.»

 

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت فروپاشی برجام باعث خواهد شد ایران به سمت دستیابی به سلاح‌های اتمی حرکت کند و بعد از آن، کشورهای دیگر در منطقه نیز مسیر مشابهی را طی خواهند کرد.

 

«لودریان» درباره سفرش به تهران گفت: «در دیدارهایی که در ایران داشتم، بعضی موارد اختلاف و مناقشه وجود داشت که من مواضع فرانسه را بسیار آشکار بیان کردم و مقاصد مقام‌های ایران به ویژه در حیطه بالستیک را زیر سوال بردم. منظور از حیطه بالستیک موشک‌ها است؛ ایرانی‌ها نوعی اشتیاق برای ظرفیت‌سازی در این زمینه و دستیابی به موشک‌های بیشتر و بیشتری دارند.»

 

وزیر خارجه فرانسه گفت: «آنها خواستار دستیابی به موشک‌های کوتاه‌برد و همچنین موشک‌های میان‌برد و دوربرد هستند که این موشک‌ها دیگر دفاعی نیستند، بلکه تهاجمی هستند و می‌توانند برای حمله مورد استفاده قرار بگیرند که موضوعی نگران‌کننده است.»

 

«لودریان» در ادامه گفت: «از یک طرف این موضوع مطرح است و از طرف دیگر اینکه ایران، برای نهادهای غیرکشور مانند حزب‌الله و حوثی‌ها موشک ارسال می‌کند. این باعث می‌شود کل منطقه در معرض خطر بی‌ثباتی قرار داشته باشد. من به ایرانی‌ها بیان کردم که ما درباره این خطر نگران هستیم و آنها باید در راستای منافع خودشان به ثبات منطقه کمک کنند، بنابراین آنها باید مواضع بسیار متعادل‌تری درباره توان بالستیک خودشان اتحاذ کنند.»

 

فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به عهده داشته است.

 

این کشور ضمن تأکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواستار افزایش فشار بر ایران در حیطه‌های خارج از برجام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------