آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کاخ سفید: مک مستر روی مسائل مهمی چون ایران تمرکز دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ژنرال مک مستر در سمت خود به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا باقی می‌ماند، گفت: وی روی مسائل مهمی همچون ایران متمرکز است.

به گزارش ایسنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره شایعات مبنی بر اینکه ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا ممکن است از سمت خود کنار گذاشته شده باشد، تاکید کرد که وی در این سمت کماکان فعالیت می‌کند.

 

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، سندرز در ادامه تصریح کرد: ژنرال مک مستر در این سمت فعالیت می‌کند و روی داستان‌های خبری که شما می‌نویسید متمرکز نیست بلکه روی مسائل مهم واقعی همچون ایران، کره شمالی،‌ روسیه و چین تمرکز دارد، این کاری است که او انجام می‌دهد.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه انگلیس، فرانسه و آلمان برای نگه داشتن رییس‌جمهور آمریکا در برجام پیشنهاد تحریم‌های جدیدی علیه ایران ارائه داده‌اند، گفت: ما در حال حاضر اطلاعیه جدیدی درباره تحریم دریافت نکرده‌ایم اما همچون همیشه به دنبال بهترین راه‌ها برای محافظت از مردم آمریکا و به طور قطع پیشبرد دستور کار رییس‌جمهور هستیم.

 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سه کشور اروپایی، در تلاشی برای جلوگیری از خروج واشنگتن از برجام، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کرده‌اند.

 

بنا بر سندی محرمانه که در اختیار رویترز قرار گرفته است، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه‌ی برنامه موشکی ایران و نقش تهران در سوریه برای قانع کردن ترامپ به ماندن در برجام، پیشنهاد کرده‌اند.

 

دو مقام آگاه در این‌باره به رویترز گفته‌اند که، نمونه‌ای از این سند، روز جمعه (۲۵ اسفند) در اختیار ۲۸ کشور اروپایی قرار گرفته است؛ چراکه تصویب این تحریم‌ها به حمایت همه‌ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد.

 

این پیشنهاد بخشی از راهبرد اروپا برای جلوگیری از فروپاشی برجام به دست ترامپ است.

 

گفته می‌شود که ترامپ در ماه مه به اروپایی‌ها هشدار داد که اگر آنچه وی نقاط ضعف برجام می‌داند را اصلاح نکنند، آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------