آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حق پاسخ متقابل به ایران برای حمله موشکی یمن را برای خود محفوظ می‌دانیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حمله موشکی انصارالله به یمن
سخنگوی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان طی مواضعی بی‌اساس گفت که موشک‌هایی که به سمت عربستان شلیک شده است، از ایران به یمن قاچاق شده بود و ما حق پاسخ به ایران در زمان و مکان مناسب را برای خودمان محفوظ می‌دانیم. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را پشت پرده حمله موشکی انصارالله به یمن خواند و تهران را به انتقام تهدید کرد.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای سعودی اعلام کرده‌اند که یکشنبه شب همزمان با سومین سالگرد مداخله ائتلاف سعودی در یمن هفت موشک از سوی انصارالله به سمت عربستان روانه شده است. مقام‌های این ائتلاف در کنفرانسی خبری در ریاض مدعی شدند که موشک‌های شلیک شده از سوی متحد انصارالله یعنی ایران به آنها داده شده است.

 

ترکی الملکی، سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان در یمن به خبرنگاران گفته موشک‌هایی که به سمت عربستان شلیک شده از سمت ایران به یمنی‌ها قاچاق شده بود.

 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما حق پاسخ به ایران در زمان و مکان مناسب را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.

 

سخنگوی نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان با بیان اینکه انصارالله از فرودگاه‌های صنعا برای شلیک موشک‌ها به عربستان استفاده کرده است، مدعی شد ائتلاف به تعدادی از سلاح‌های قاچاق شده به یمن دست پیدا کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در ادامه این تحولات حمایت خود را از سعودی‌ها اعلام کرده و گفته آنها حق دفاع از مرزهایشان علیه اینگونه تهدیدها را دارند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجلس سنای آمریکا به لایحه دو حزبی پایان دخالت‌های آمریکا درجنگ یمن رای منفی داد. آمریکا از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی کرده و به آنها در سوخت‌گیری هوایی نیز کمک می‌کند. واشنگتن به طور رسمی قرارداد دفاعی به ارزش یک میلیارد دلار با ریاض امضا کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------