آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

گفت‌وگوی ترامپ با محمد بن‌زاید در مورد ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ با محمد بن‌زاید
رئیس‌جمهور آمریکا و ولیعهد ابوظبی در مورد راه‌های مقابله با ایران بحث و تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در تماسی تلفنی در مورد درگیری‌های منطقه و نیاز به وحدت برای مقابله با ایران و مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کردند.

 

دراین بیانیه ‌آمده است که دو طرف در مورد تحولات و فرصت‌های منطقه برای تقویت همکاری در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی گفت‌وگو کردند.

 

دونالد ترامپ در این گفت‌وگو از ولیعهد ابوظبی به دلیل رغبت کشورش در ایجاد وحدت در منطقه و مقابله با ایران و بیرون راندن تروریست‌ها و افراط‌گرایان تقدیر و تشکر کرد.

 

همچنین در این بیانیه آمده است که ترامپ و بن زاید در مورد ضرورت تقویت همکاری میان کشورهای عربی و آمریکا به منظور ایجاد صلح و آسایش توافق کردند.

 

به گزارش ایسنا ، تقریبا یک ماه پیش نیز رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مورد برخی امور امنیتی و اقتصادی  مدعی شدند که ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌ای دارد.

 

بر اساس این گزارش کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از محمد بن سلمان و محمد بن زاید به خاطر نقش مهم آن‌ها در آگاه کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تشکر و قدردانی کرد.

 

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان در مورد همدستی آمریکا، انگلیس امارات و عربستان در جنایت های یمن در توئیت  خود نوشت: تلاش از روی استیصال ایالات متحده و انگلستان در شورای امنیت برای سرپوش گذاشتن بر سه سال همدستی‌شان در جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن به شکست انجامید. ایران از آغازین روزهای شروع بحران طرح خود را برای آتش‌بس، کمک‌های انسان‌دوستانه، گفت‌وگو و حکومتی فراگیر ارائه داد. این طرح که یک توهم پیروزی نظامی یا اتهام‌زنی نیست؛ هنوز هم تنها راه حل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------