آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دستور کار نشست بن زاید و ترامپ چیست؟ / همه چیز به ایران ختم می‌شود



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,نشست بن زاید و ترامپ
العرب نوشت: به عقیده مجامع دیپلماتیک اکنون ترامپ برای حل بحران بین قطر و دولتهای چهارگانه عربی در شرایط بهتری قرار دارد؛ چرا که اکنون از موانع و محدودیتهایی که وزارت خارجه بر آن تحمیل می کرد آزاد شده است؛ از این رو برای تطبیق دیدگاه خود در مورد حل بحران، سلسله دیدارهایی را آغاز کرده است که آخرین آن دیدار ترامپ با ولی عهد ابوظبی است.  

به گزارش  انتخاب ، این روزنامه عرب زبان ادامه داد: این مجامع بر این عقیده اند که آزاد شدن وزارت خارجه آمریکا از استراتژی باراک اوباما که هدایت آن توسط تیلرسون انجام می شد، باید از ابتدای ورود ترامپ انجام می شد؛ چرا که این استراتژی آشفته تنها منجر به کمرنگ شدن نقش آمریکا در خاورمیانه شده است.

 

از همان ابتدا مشخص بود که ترامپ بر روی بازگرداندن روابط آمریکا و خلیج فارس به نقطه اوج خود حساب ویژه ای باز کرده است، که حضور رئیس جمهور آمریکا در نشست ریاض در می2017 که در راستای تشکیل ائتلافی برای مقابله با ایران انجام شد، یکی از نشانه های این گونه روابط است.

 

تحلیلگران مسائل خلیج فارس اهتمام رئیس جمهور ایالات متحده به بحران قطر را مهم می دانند، چرا که دولتهای چهار گانه عربی مخالف تلاشهای امریکا در این جهت نیستند، هر چند که میانجی گری کویت را بهترین دروازه حل اختلافات در خلیج فارس می دانند.

 

کاخ سفید پس از مرتب کردن صفوفش باید از مدخل جنگ با تروریسم به بحران قطر نزدیک شود و اکنون فرصتی فراهم شده است تا امیر قطری در واشنگتن با ترامپ دیدار کند. دولت ترامپ نمی تواند بیش از این وقت را تلف کرده و به انتظار تغییر مواضع دوحه در قبال گروههای تروریستی بنشیند تا بتواند این کشور عربی را در منظومه دولتهای عربی خلیج فارس از حیث مبارزه با تروریسم قرار دهد.

 

کاخ سفید نگران آن است که اختلافات بین هم پیمانان در خلیج فارس آن موجب باز گذاشتن دست ایران برای نفوذ بیشتر در منطقه خاورمیانه شود، به همین دلیل سعی دارد در یک برنامه زمانی فشرده دیدارهایی با مسئولان دولتهای عربی خلیج فارس داشته باشد تا بتواند این اختلافات را به حداقل برساند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------