آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

موگرینی: اتحادیه اروپا برای فرایند صلح تحت رهبری سازمان ملل در سوریه اقدام می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,موگرینی
فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت، این اتحادیه قصد دارد که با استفاده از فرصت برگزاری یک نشست مهم درباره سوریه در چند روز آینده اقدام به تقویت تلاش‌ها برای یک فرایند صلح تحت رهبری سازمان ملل در سوریه کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موگرینی گفت این ضرورت وجود دارد که مجددا تلاش مضاعفی برای اجرای یک فرایند تحت رهبری سازمان ملل در سوریه صرف شود.

 

او در این اظهاراتش که به هنگام ریاست مذاکراتی میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مطرح شد، گفت: مردم (در سوریه) درد و رنج می‌کشند و جانشان را از دست می‌دهند و من فکر می‌کنم که کل جامعه بین‌المللی باید مسئولیت این وضعیت را بپذیرند.

 

این در حالی است که قرار است در تاریخ 24 – 25 آوریل یک کنفرانس حامیان مالی سوریه در شهر بروکسل با شرکت بیش از 70 هیات نمایندگی برگزار شود.

 

موگرینی در عین حال خاطرنشان کرد: کانون اصلی توجهات سوریه خواهد بود. نشست امروز لوکزامبورگ قرار است در تدارک برای کنفرانس سوریه در بروکسل برگزار شود تا این نشست تبدیل به فرصتی برای راه اندازی دوباره یک فرایند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل باشد.

 

او تاکید کرد: من روز گذشته فرصت بحث بر سر این موضوع را با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و همچنین همه شرکای عربی ما در عربستان در سالی که به مناسبت افتتاح اجلاس اتحادیه عرب به آن دعوت شده بودم، داشتم.

 

وی افزود: مردم سوریه از جنگ و درگیری خسته شده‌اند و می‌تواند انگیزه را برای مذاکرات جدی تقویت کند. ما همواره شاهد اکراه حکومت سوریه برای ورود به مذاکرات معنادار در ژنو بودیم.

 

او همچنین از ایران و روسیه خواست از نفوذشان در دمشق برای آغاز کردن یک مذاکرات جدی و معنادار در یک فرایند تحت رهبری سازمان ملل در ژنو استفاده کند.

 

در عین حال این نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است وضعیت مربوط به ایران را نیز از جمله در ارتباط با توافق هسته‌ای برجام بررسی کند و به گفته موگرینی روابط با روسیه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------