آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موضع کره‌شمالی دربارۀ برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کره شمالی
«رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کره شمالی امروز سه شنبه آورده است این کشور دارای روابط بسیار حسنه در 45 سال گذشته با ایران بوده است و «تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خروج از برجام را نادرست می داند».

کره شمالی اعلام کرد برجام یک توافق بین المللی بسیار مهم میان ایران و پنج به علاوه یک است که باید مورد احترام قرار گیرد و پیونگ یانگ از آن دفاع می کند.

 

به گزارش ایرنا، «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کره شمالی امروز سه شنبه آورده است این کشور دارای روابط بسیار حسنه در 45 سال گذشته با ایران بوده است و «تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خروج از برجام را نادرست می داند».

 

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده و آورده است «کره شمالی با دفاع از توافق هسته ای در تلاش است مواضع خود را قبل از دیدار سران دو کره و نشست رهبران آمریکا و کره شمالی محکم کند».

 

رهبر کره شمالی قرار است به زودی با رییس جمهور کره جنوبی و ماه آینده نیز با رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو کند.

روزنامه «رودونگ سینمون» افزوده است ایران در حال توسعه برنامه موشکی خود بدون تسلیم شدن در برابر فشارهای بیرونی است و این برنامه به هیچ وجه نقض برجام محسوب نمی شود.

 

این نشریه تاکید کرده است «ملت ایران از تلاش های کشور خود در این راستا و در تقویت ساختار دفاعی کاملا دفاع می کند« و اجازه اختلال در این برنامه را نمی دهد.

یونهاپ می نویسد کره جنوبی و آمریکا بارها گفته اند که کره شمالی باید مانند ایران به دنبال توسعه صلح آمیز انرژی هسته ای باشد و ساخت تسلیحات هسته ای را کنار بگذارد که مورد موافقت این کشور قرار نگرفته است.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تهدید کرده است «اگر اصلاحاتی در برجام صورت نگیرد، آمریکا از آن خارج خواهد شد» که «هیچ سنخیتی با مفاد این توافق بین المللی ندارد» و اروپا، چین و روسیه بارها از واشنگتن خواسته اند به این توافق احترام بگذارد.

 

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است کره شمالی با طرح موضوع توافق هسته ای می خواهد نشان دهد «آمریکا حتی در صورت خلع سلاح هسته ای نیز می تواند به توافقاتش با دیگر کشورها بی توجهی کرده و آن را زیرپا بگذارد» و این مساله باید در جریان مذاکرات عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی در اجلاس های سران مورد اهتمام قرار گیرد.

 

این گزارش می افزاید قبل از هر اقدامی در این زمینه کره شمالی خواستار «تضمین های بسیار قوی» شده است تا در قبال آنها برای خلع سلاح قابل تایید اتمی اقدام کند.

 

توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حاصل مذاکراتی دشوار و طولانی میان «ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک» بود که بدون احتساب سوابق ‏بحث کشورهای اروپایی، دست کم از توافق نوامبر 2013 ژنو، به مدت حدود 20 ماه ادامه داشت تا سرانجام در 14 ژوییه ‏‏2015 (23 تیر 94) در وین به سرانجام رسید‎.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------