آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

صالحی : امیدوارم طرف مقابل سر عقل بیاید/ طرف مقابل از واکنش ما حیرت زده خواهد شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صالحی
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد: امیدوارم طرف مقابل سر عقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و دیگران را به دردسر بیندازد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود آمادگی فنی لازم برای خروج از برجام از سوی سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: همانطور که رئیس جمهوری نیز فرموده‌اند از نظر فنی برای همه سناریوها آمادگی داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم که امیدواریم هیچگاه این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که بخواهیم چنین تصمیمات فنی را اتخاذ کنیم اما به گونه‌ای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت زده خواهد شد. ان‌شاءالله هیچ وقت چنین موضوعی پیش نیاید.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه چهار روزه غنی سازی 20 درصد را بازمی‌گردانیم، گفت: این سخن مبالغه و یک شعار نیست. من هیچگاه حرفی که به آن اعتماد نداشته باشم را بر زبان نمی‌آورم چرا که در این موضوع هم اعتبار نظام و جمهوری اسلامی و هم اعتبار سازمان انرژی اتمی مطرح است. یک مورد را که قبلا نیز گفتم و با بازتاب‌هایی نیز مواجه بود، این بود که چهار روزه غنی سازی 20 درصد را بازمی‌گردانیم. علت ذکر این موضوع را نیز طرف مقابل می‌داند.

 

صالحی ادامه داد: موارد متعدد دیگری نیز مطرح است که ضرورت بیان آن‌ها امروز وجود ندارد. هرگاه نظام تصمیمی بگیرد ما نیز مثل یک ارتش برای حرکت آماده‌ایم، اما امیدواریم طرف مقابل سر عقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و هم دیگران را به دردسر بیندازد.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره همکاری سازمان انرژی اتمی در پروژه ایتر اظهارکرد: همکاری با ایتر در دستور کار است و تفاهم‌نامه مربوطه را نیز امضاء کرده‌ایم اما موضوعاتی که در این پروژه پیش آمده، جزوی از بداخلاقی‌هایی می‌دانیم که طرف مقابل در برجام انجام داده‌اند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر در پروژه مشابهی که از سوی اروپا در دست اجرا است، مشارکت داریم و برای مشارکت پروژه ایتر نیز در حال پیگیری هستیم.

 

صالحی درباره تاسیس بیمارستان هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان هسته‌ای در حال پیشرفت است و عمده اقدامات مربوط به طراحی آن انجام شده است. امیدواریم در سال 97 کار این پروژه روی زمین نیز آغاز شود.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره حادثه زلزله بوشهر و آسیب‌های احتمالی به نیروگاه اتمی بوشهر نیز، تاکید کرد: هیچ مشکلی برای نیروگاه پیش نیامده و نیروگاه برای زلزله‌ با قدرت‌های بالاتر از زلزله اخیر طراحی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------