آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

مشاور وزير خارجه آمريکا: تلاش مي کنيم نقص هاي برجام را بر طرف کنيم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مشاور وزير خارجه آمريکا

 

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از رادیو ملی آمریکا، مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا که سرپرستی مذاکره کنندگان آمریکایی در گفتگو با اروپایی‌ها درباره توافق هسته‌ای را عهده دار است گفت: تلاش ما بر این است که نقص‌های توافق هسته‌ای ایران را برطرف کنیم.

 

برایان هوک در گفتگو با رادیوی ملی آمریکا (NPR) گفت: تلاش ما بر این است که نقص‌های توافق هسته‌ای با ایران را برطرف کنیم و در ماه‌های گذشته با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره دستیابی به یک توافق مکمل که مشکلات متعدد توافق فعلی را برطرف کند، گفتگو کرده ایم.

 

وی در پاسخ به این سوال که توافق مکمل به معنای پابرجا بودن توافق فعلی است یا اتفاق دیگری خواهد افتاد گفت: رئیس جمهور ترامپ آن را یک توافق مکمل توصیف کرده است. اگر به تاریخچه کنترل تسلیحاتی نگاه کنید می‌بینید بسیار رایج بوده است که یک توافق موجود را بوسیله توافقی دیگر تکمیل کرده باشند.

 

وی ادعا کرد ایران سابقه مخفی نگاه داشتن برنامه تسلیحاتی خود را از جهانیان داشته است و ما معتقدیم برجام چنان که باید به دغدغه‌های ما در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نمی‌پردازد و از این رو به این نتیجه رسیدیم که باید به یک توافق جدید دست یابیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که ترامپ در دوازدهم مه چه تصمیمی درباره موضع آمریکا درباره برجام خواهد گرفت اظهار داشت: رئیس جمهور گفته است که هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است. وی دیروز با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مذاکرات بسیار خوبی داشت. آن‌ها درباره فراهم آوردن مقدمات امضای توافقی جدید که نگرانی‌های متعدد درباره برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند، صحبت کردند. به نظر من فرانسه و آمریکا درباره اتخاذ موضعی قاطعانه‌تر از موضع قبلی اتفاق نظر دارند. هنوز کار‌های زیادی باید به انجام برسد و خیلی زود است که بگوییم آیا به یک توافق دست خواهیم یافت یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------