آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ایران همواره خواهان تنش زدایی در شبه جزیره کره بوده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی وزارت امورخارجه
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تنش زدایی در شبه جزیره کره بوده و از تلاش ها و اقدامات رهبران کره شمالی و کره جنوبی در مسیر تنش زدایی و عادی سازی روابط بین دو کشور استقبال می کند. 

به گزارش  ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره اشاره کرد و ادامه داد: ایران دیدار اخیر رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی را گامی مسئولانه و در مسیر درست می داند که می تواند به صلح و امنیت پایدار منطقه ای و جهانی کمک موثری کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی و همیشگی ایران مخالفت با هرگونه تولید، برخورداری، نگهداری و استفاده از تسلیحات کشتارجمعی بوده و از هرگونه تلاشی که به عاری شدن جهان از این گونه تسلیحات بیانجامد، حمایت کرده است.

 

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که فصل جدید و تاریخی تنش زدایی در شبه جزیره کره، باید هوشیارانه، بصورت دوجانبه و بدون دخالت و تحریک کشورهای فرامنطقه ای تداوم یابد.

 

وی به سیاست و رویکرد رئیس جمهوری آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی خود اشاره کرد و یادآورشد: تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران بویژه تجربه اخیر در موضوع برجام نشان می دهد دولت آمریکا، بازیگری قابل اعتماد نیست و التزامی به تعهدات بین المللی خود ندارد و در نتیجه، از صلاحیت لازم برای مشارکت در تعیین معادلات و ترتیبات بین کشورها برخوردار نیست؛ این موضوع در سال های اخیر و در دولت ترامپ نسبت به گذشته، تشدید شده است.

 

قاسمی تاکید کرد: بنابراین عمیقا بر این باوریم که تنش زدایی در شبه جزیره کره باید بدون ارتباط دادن ترتیبات آن به دخالت و تحریکات احتمالی آمریکا، به مسیری که رهبران دو کره در پیش گرفته اند، ادامه یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------