آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ترامپ: آن توافق وحشتناک را با ایرانی‌ها کردیم و آن‌ها مرگ بر آمریکا می‌گویند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران( برجام) انتقاد کرده و گفته است در حالی این توافق امضا شده، که ایرانی‌ها در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. 

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در سخنانی از رویکرد سختگیرانه دولت خود در قبال کره‌شمالی و ایران دفاع کرد.

 

ترامپ اظهار داشت، آنچه پیونگ‌یانگ را به سر میز مذاکره آورد «موضع مقتدرانه‌» وی بوده است.

 

وی به رویکرد منتقدانش از لحن تندش علیه کره‌شمالی اشاره کرد و گفت: «رویکرد ما در قبال کره‌شمالی خیلی خوب است. سه ماه پیش را به خاطر بیاورید. ما سال‌ها این مشکل را داشتیم، همه می‌گفتند؛ حرف نزنید، لطفا حرف نزنید. دولت قبلی ما سیاست سکوت را در پیش گرفته بود و می‌گفت، حرف نزنید چرا ممکن است آنها یا او را عصبانی کنید. حرف نزنید. اگر بیانیه بسیار بدی علیه ایالات متحده صادر کردند، شما چیزی نگویید، لطفا، لطفا. ما حرف نداریم.»

 

ترامپ افزود: «چنین رویکردی نیز در قبال ایران بود. ما آن توافق وحشتناک با (ایران) امضا کرده‌ایم، بعد آنها در خیابان‌ها رژه می‌روند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. من پرسیدم چه کسی این توافق را امضا کرده وقتی آنها دارند توی خیابان‌ها مرگ بر آمریکا می‌دهند؟»

 

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور، گفت: «چه کسی توافق را امضا کرد؟ دولت قبلی که جان کری( وزیر خارجه سابق آمریکا) آن را نمایندگی می‌کرد. او بهترین مذاکره‌کننده نبود. او فقط موقعی از میز مذاکره کنار رفت که در مسابقه دوچرخه‌سواری از روی دوچرخه زمین خورد و پایش شکست. گفتم حداقل به آنها نگو پایت شکسته است. فقط داخل بمان و بگو تمایلی به مذاکره نداری تا بتوانی به توافق بهتری دست بیابی.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------