آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

ترامپ متعهد به تغییر نظام در ایران است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ
یک عضو تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دونالد ترامپ قصد دارد از توافق هسته‌ای خارج شود و او مصمم به تغییر نظام در ایران است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بلومبرگ، رودی جولیانی، یکی از اعضای تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست که توسط عوامل ضد نظام ایران در واشنگتن برگزار شد، گفت که با توجه به رویکرد وزیرامورخارجه و مشاور امنیت ملی جدید آمریکا، ترامپ قصد دارد از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

 

وی ادامه داد: ما رئیس‌جمهوری داریم که بسیار سختگیر است. ما رئیس‌جمهوری داریم که همچون ما متعهد به تغییر نظام در ایران است.

 

جولیانی که در ماه آوریل به عنوان وکیل ترامپ در تحقیقاتی درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 منصوب شد، همچنین گفت که به دلیل رویکرد جان بولتون و مایک پمپئو این اظهارات را بیان کرده و این نتیجه‌گیری‌اش ناشی از اطلاعات درز کرده از کاخ سفید درباره تصمیمات دولت نیست.

 

دونالد ترامپ در ماه ژانویه اعلام کرد که اگر توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی تا ماه مه اصلاح نشود، واشنگتن دیگر در این توافق نخواهد ماند.

 

به گزارش بلومبرگ، با این حال این ضرب‌الاجل به معنی پایان فوری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای نیست. پمپئو نیز در ماه آوریل در مجلس سنا گفت که حتی پس از 12 مه نیز کار دیپلماتیک زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

 

این در حالی است که طرف‌های اروپایی توافق خواهان ادامه اجرای آن هستند و برای حفظ آن تلاش می کنند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به تازگی به واشنگتن سفر کردند تا با رایزنی با رئیس‌جمهور آمریکا وی را برای ماندن در توافق هسته‌ای متقاعد کنند. بوریس جانسون، وزیرامورخارجه انگلیس نیز قرار است در سفری دو روزه به آمریکا برود تا برای حفظ این توافق رایزنی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------