آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا اعلام شد مخالفان طالبان حق فعالیت در ایران را ندارند؟

تهران بار دیگر نشان داده در عرصه سیاست خارجی نگاه درازمدتی به مساله همسایگان شرقی خود ندارد. همکاری‌های امنیتی سایه بر سایر موضوعات انداخته و بدون مشخص شدن چگونگی حل…

نتانیاهو: جنگ با ایران بهتر است اکنون باشد نه بعداً !



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نتانیاهو
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی به دنبال تنش نیست»، گفت: جنگ با ایران بهتر است اکنون رخ دهد نه بعداً. 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک عربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در آغاز نشست هفتگی این رژیم مدعی شد: سپاه ایران در ماه‌های اخیر به منظور حمله به ما چه در میدان جنگ و چه در جبهه‌های داخلی، به سوریه سلاح پیشرفته از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های زمین به زمین و سامانه‌های ضدموشکی داد و نیروی هوایی ما را تهدید می‌کند.

 

وی افزود: ما به دنبال مقابله هرچه سریعتر با تجاوزهای ایران هستیم حتی اگر این امر منجر به درگیری شود، بهتر است این درگیری اکنون رخ دهد نه بعداً.

 

نتانیاهو ادامه داد: کشورهایی که در وقت مناسب با تجاوزها مقابله نکردند بعدها بهای بسیار سنگین‌تری پرداخت کردند. ما به دنبال تنش نیستیم اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم.

 

براساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو هفته پیش نیز مدعی شد که رژیم صهیونیستی 55000 سند سری در رابطه با فعالیت هسته‌ای ایران به دست آورده است و این اسناد نشان می دهد که ایران فعالیت هسته‌ای خود برای به دست آوردن سلاح هسته‌ای را متوقف نکرده است.

 

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این ادعاها گفت که اظهارات نتانیاهو بی‌اساس و توخالی است و نشان دهنده شکست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و ناتوانی آن در مقابله با مقاومت فلسطین است.

 

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیزمدعی شد: تهدیدات ایران را می‌شنویم، سربازان و نیروهای امنیتی ما آماده هر نوع تحولی هستند و هر کس به ما حمله کند با آن مبارزه می‌کنیم. هزینه‌ها ما را از مبارزه باز نخواهد داشت و ما این هزینه‌ها را به دشمنان‌مان تحمیل می‌کنیم.

 

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز دیروز شنبه گفت: اسرائیل به دنبال جنگ و تنش با ایران نیست اما اجازه نخواهیم داد که ایران در سوریه مستقر شود و آن را به پایگاهی علیه نیروهای اسرائیلی تبدیل کند.

 

وی در رابطه با احتمال خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از برجام گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چیزی در این باره به ما نگفته است. ما می خواهیم به وضوح تاکید کنیم که هیچ مصلحتی در تنش‌زایی نداریم اما برای تمام سناریوهای احتمالی آماده می شویم.

 

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل تا این لحظه توانسته است که ایران را از تقویت حضور نظامی در سوریه منع کند اما نیروهای ایرانی همچنان تلاش می‌کنند تایک زرادخانه قوی ایجاد کنند و با اسرائیل مقابله کند.

 

لیبرمن با اشاره به اینکه هیچکس اجازه نخواهد داد که کشوری چنین گام‌هایی علیه آن اتخاذ کند، افزود: لازم است بفهمیم که هر هزینه‌ای که اکنون می پردازیم بسیار کمتر از هزینه‌ای است که در آینده پرداخت می کنیم. ما اکنون وضعیت برعکسی را تصور کنیم، اگر اسرائیل ضدموشک‌های خود را در نزدیکی مرزهای ایران بفرستد، ایران چگونه پاسخ خواهد داد؟ جامعه بین‌المللی چگونه پاسخ خواهد داد؟ در وقوع جنگ هیچ مصلحتی نداریم و تمام تلاش خود را می کنیم که این جنگ اتفاق نیفتد.

 

تلویزیون سوریه روزدوشنبه (20 فروردین)از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه تیفور در حومه حمص خبر داد و افزود: فرودگاه با چندین فروند موشک که ابتدا تصور می‌شد آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. مسکو و دمشق بعدا اعلام کردند دو جنگنده اسرائیلی مرتکب این حمله شده‌اند. تلویزیون سوریه افزود:سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند اما در این حمله 14 نظامی که هفت تن از آنان مستشار ایرانی بودند به شهادت رسیدند.

 

ارتش سوریه روز شنبه (25فروردین )نیز در بیانیه ای اعلام کرد:آمریکا، انگلیس و فرانسه حدود ۱۱۰ موشک به سمت اهداف سوریه شلیک کردند.

 

در این بیانیه آمده است:سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موشک‌های دشمن متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را سرنگون کردند.

 

فرمانده کل ارتش سوریه بر ادامه دفاع از سوریه و حفظ جان شهروندانش تاکید کرد و گفت: اینگونه تجاوزها؛ نیروهای مسلح این کشور را از ادامه نابودی بقایای گروه‌های تروریستی موجود در خاک سوریه بازنمی‌دارد.

 

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در واکنش به تجاوز امریکا،فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: در حالی که بازرسان سازمان ملل برای بررسی ادعای واهی دشمنان منطقه و ملت مظلوم سوریه در استفاده از مواد شیمیایی از سوی دولت سوریه به تازگی وارد این کشور شده و هنوز حتی بررسی خود را آغاز نکرده اند، اقدام آمریکا، فرانسه و انگلیس تجاوز آشکار به حریم دولتی قانونی است که توانست بیش از ۷ سال بدترین شرایط را در مبارزه و مقابله با تروریست ها تحمل کند و به پیروزی ها و توفیقات فراوانی دست یابد و البته همین موفقیت و پیروزی هاست که آمریکا و متحدانش را برای دفاع از تروریست ها و استمرار جنگ های نیابتی به چنین اقدامی واداشته است.

 

ولایتی با محکومیت این حمله تاکید کرد: بی تردید این حرکت در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای تاثیرات منفی را به دنبال خواهد داشت و چنین تحرک نابخردانه و جنایتکارانه ای علیه ملتی مظلوم و دولتی که در برابر شرارت و تروریسم ایستادگی و پایمردی کرده محکوم است.

 

سردار حسین سلامی،جانشین فرمانده کل سپاه امروز جمعه تاکید کرد: دستها روی ماشه است و موشک ها آماده شلیک است، اگر دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند، موشک ها شلیک خواهد شد تا هر دشمنی را به خاک مذلت بنشاند. فرزندان ملت ایران در سرزمین های دور دست پنجه در پنجه سیاست های دشمن در شرق مدیترانه و در شمال دریای سرخ از عزت ملت دفاع می کنند.

 

سلامی ادامه داد: نیروهای زمینی امروز هزاران گردان رزمی را آماده کرده اند. جنگ در زمین حتی در مقیاس یک عملیات کوچک زمینی هم در تصور دشمن نیست. فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی در برابر شرارت هایی که در جنوب شرق کشور از جانب رژیم منحوس آل سعود حمایت می شوند ایستاده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------