آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بلومبرگ: احتمال به تعویق افتادن ضرب‌الاجل ترامپ درباره برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام
به گزارش بلومبرگ، انگلیس، فرانسه و آلمان با نزدیک شدن به این ضرب‌الاجل تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن رییس‌جمهور آمریکا به ماندن در توافق افزایش داده‌اند. 

شبکه بلومبرگ به نقل از یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: دونالد ترامپ ممکن است ضرب‌الاجل خود در خصوص توافق هسته‌ای را به تعویق بیندازد بنابراین اروپایی‌ها می‌توانند مذاکرات خود برای تقویت این توافق را دنبال کنند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، همزمان که به ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک می‌شویم، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به واشنگتن می‌رود تا با معاون رییس‌جمهور و مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت و کنگره برای حفظ این توافق رایزنی کند.

 

ترامپ که همواره توافق هسته‌ای را به شدت مورد انتقاد قرار داده است، در ماه ژانویه گفت که اگر توافق تا روز 12 ماه مه آنگونه که وی می‌خواهد اصلاح نشود آمریکا دیگر به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه نخواهد داد که این به منزله خروج از توافق هسته‌ای خواهد بود.

 

در این میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که ایران حتی پس از اجرای توافق هسته‌ای نیز به پیگیری فعالیت‌های تسلیحاتی‌اش ادامه داده و توافق را نقض کرده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از این ادعاها بیانیه‌ای منتشر و در آن تاکید کرد که آژانس ارزیابی نهایی خود از مسائل باقیمانده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را پیش از این به شورای حکام ارائه داده است که در آن تایید شده بود هیچ شواهدی دال بر وجود انحراف و جنبه‌های نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد.

 

به گزارش بلومبرگ، انگلیس، فرانسه و آلمان با نزدیک شدن به این ضرب‌الاجل تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن رییس‌جمهور آمریکا به ماندن در توافق افزایش داده‌اند.

 

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه که به تازگی به واشنگتن سفر کرده است، روز یکشنبه تاکید کرد که خواهان حفظ توافق هسته‌ای و در عین حال ادامه گفت‌وگوها درباره برنامه موشکی بالستیک ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور است.

 

این در حالی است که مقامات ایران بارها احتمال هرگونه مذاکرات جدید را رد و تاکید کردند که توافق هسته‌ای غیرقابل مذاکره مجدد است.

 

تورن بری رییس کمیته نیروهای مسلحانه مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز از احتمال به تعویق افتادن ضرب‌الاجل رییس‌جمهور آمریکا خبر داد.

 

وی گفت: ممکن است رییس‌جمهور ترامپ مهلت تعیین شده در خصوص توافق هسته‌ای را به تعویق بیندازد بنابراین انگلیس و فرانسه می‌توانند ایده مذاکرات جدید برای تقویت توافق را دنبال کنند.

 

این عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، ادامه داد: واشنگتن با خروج از توافق هسته‌ای، نظارت خود در ایران را از دست خواهد داد. من هم فکر می‌کردم که این یک توافق بد است اما سوالی اصلی این است که اگر آمریکا از توافق خارج شود سپس چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

یک عضو ارشد دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا نظری متفاوت دارد و معتقد است که ترامپ رویکرد درستی اتخاذ کرده است.

 

کوین مک‌کارتی نماینده ایالت کالیفرنیا به فاکس نیوز، گفت: اکنون زمان آن است که یک نفر مقابل آنها بایستد، این یک توافق بد بود و تاریخ نشان خواهد داد که چقدر این توافق اشتباه بوده است. من از اینکه رییس‌جمهور به دنبال دیگر گزینه‌هاست، خرسندم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------