آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سخنگوی وزارت خارجه چین: همه طرف ها باید به برجام پایبند باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , وزارت خارجه چین
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه برجام یک توافق بسیار مهم بین المللی است که با اجماع جهانی به دست آمده است، گفت: برجام از عدم اشاعه، امنیت، صلح و ثبات خاورمیانه حراست می کند و همه طرف ها باید به آن پایبند باشند. 

 'هوا چون اینگ' روز سه شنبه در گفت و گوی  با ایرنا افزود: چین از همه جوانب ذی ربط می خواهد به این توافق پایبند بوده و از جامعیت آن حفاظت کنند و بر این موضوع دقت داشته باشند که توافق هسته ای برای حراست از عدم اشاعه و پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه بسیار با اهمیت است.

 

وی با اشاره به نمایش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای زیر سوال بردن این توافق تاکید کرد: چین بر این باور است که اجرای موثر این توافق باید به شکل جامع ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها سازمان بین المللی است که حق نظارت بر توافق هسته ای ایران را دارد و در مورد آن نیز اظهار نظر می کند و این سازمان تا کنون چندین بار، فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است.

 

'هوا' تصریح کرد: لازم است به تدریج اعتماد متقابل که برای مهیا کردن شرایط لازم برای حل مسایل منطقه ای ضرورت دارد، ایجاد شود.

 

او با اشاره به بیانیه ابتکاری روسیه در مورد حمایت از برجام اضافه کرد: چین از بیانیه طرف روس حمایت می کند . در واقع موضوع هسته ای ایران بر بازنگری کنفرانس «ان پی تی» متمرکز شده است و اکثر اعضای «ان پی تی» بر این باورند که باید این توافق به طور کامل به اجرا گذاشته شود و مبتنی بر اصول و مقررات ان. پی.تی باشد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که بیانیه روسیه در واقع بازتابی از مواضع مشترک اکثر طرف های ذی ربط است مبنی بر اینکه برجام و جامعیت آن باید مورد حراست قرار گیرد.

 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه تصمیم گیری خود را درباره برجام اعلام می کند. او پیش از این گفته بود چنانچه برجام اصلاح نشود، از این توافق خارج خواهد شد.

 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس با انتشار بیانیه ای با تاکید بر حفظ توافق هسته ای ایران، اعلام کرده است که سران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند برجام همچنان بهترین گزینه است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها بر اهمیت حفظ برجام و پابرجا نگهداشتن آن به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کرده است.

 

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 10 گزارش خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

 

رسانه های اروپایی و آمریکایی گزارش داده اند که جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا و همچنین تعدادی از مقامات اروپایی در تلاش هستند تا مانع از هم پاشیدن توافق هسته ای ایران شوند.

 

این در حالی است که لابی های صهیونیستی نیز تحرکات خود را برای ترغیب ترامپ به خروج از برجام افزایش داده اند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به انجام نمایش ها شهره است، دوشنبه هفته گذشته در اقدامی جدید با نمایش تصاویری، ایران را متهم به فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای کرد.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید.

 

این اظهارات در حالی مطرح‌شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------