آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

دیپلمات‌های اروپایی: ترامپ بدون توجه به اعتراضات اروپا از برجام خارج می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ
مقامات و دیپلمات های اروپایی انتظار دارند که ترامپ بدون توجه به اعتراضات اروپاییان از برجام خارج شود. 

یک روزنامه آلمانی با استناد به اظهارات برخی دیپلمات‌های اروپایی پیش بینی کرد که ترامپ بدون توجه به اعتراضات اروپاییان از برجام خارج می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا امروز (سه شنبه) می خواهد درباره برجام و تحریم‌های در حال تعلیق علیه ایران تصمیم گیری کند. برخی دیپلمات ها و مقامات اروپایی معتقدند که ترامپ در این تصمیم گیری خود توجهی به اعتراضات اروپاییان نخواهد کرد.

 

به نوشته این روزنامه آلمانی، این تصمیمی با عواقب گسترده خواهد بود. ترامپ روز گذشته اعلام کرد که فردا تصمیم نهایی خود درباره برجام را اعلام می کند. البته ترامپ هیچ گونه علامت و شواهدی که چگونه در این باره تصمیم خواهد گرفت را نشان نداده است. اما دیپلمات ها و مقامات اروپایی انتظار خروج ترامپ از برجام را دارند.

 

البته ترامپ همچنان تا یکشنبه هفته آینده زمان داشت تا در این باره تصمیم گیری کند. این مسئله قابل تصور است که ترامپ اقدامات تنبیهی مربوطه را از نو علیه ایران تصویب کند، بدون اینکه رسما خروج از برجام را اعلام کند. اما اعمال مجدد تحریم های تعلیقی علیه ایران عملا ضربه سختی به این توافقی است که مذاکرات سختی درباره آن انجام شده و احتمالا به مفهوم پایان آن خواهد بود.

 

مقامات و دیپلمات های اروپایی انتظار دارند که ترامپ بدون توجه به اعتراضات اروپاییان از برجام خارج شود. یک دیپلمات اروپایی در این باره اظهار داشته است که " این نظر در سفارتخانه های خارجی غالب است."

 

به گفته این دیپلمات اروپایی "احتمالا همچنان شانسی برای بقای این توافق وجود دارد، اما این شانس بسیار کم است."

 

یک مقام فرانسوی هم در این باره گفته است: " امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از دیدار اخیر خود در ماه آوریل با ترامپ با این اعتقاد واشنگتن را ترک کرد که تصمیمی منفی (درباره برجام) گرفته خواهد شد."

 

وی افزود: "ما بیشتر خود را برای سناریوی بازگشت کامل و یا جزئی از این توافق آماده کرده ایم تا اینکه ایالت متحده این توافق را حفظ کند."

 

امانوئل ماکرون در دیدار خود با ترامپ برای حفظ برجام و توافق تکمیلی در این باره تبلیغ کرده بود. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم روز گذشته در دیدار با همتای فرانسوی خود در برلین برای حفظ برجام تبلیغ کرده و درباره تشدید درگیری ها در صورت شکست برجام هشدار داده بود.

 

"بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس هم روز دوشنبه در واشنگتن مذاکراتی را با نمایندگان کنگره و دولت در آمریکا انجام داد.

 

در هر حال کشورهای اروپایی در روزهای گذشته با انرژی بالا تلاش کردند تا ترامپ را برای ماندن در برجام متقاعد کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------